اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

قرار محیط زیستی هفته اول مهر ماه

دوستداران طبیعت، هزاران بار خم شدند تا فرهنگ پاکی استوار بماند

همزمان با برگزاری عزاداری امام حسین (ع)، دوستدران محیط زیست در سراسر کشور مسیرهای عزاداری را از زباله و پلاستیک پاک کردند، آنها هزاران بار خم شدند تا فرهنگ پاکی را استوار کنن.

دوستداران طبیعت، هزاران بار خم شدند تا فرهنگ پاکی  استوار بماند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در هفته‌ای که گذشت فعالان محیط زیست سراسر کشور با حضور پرشور خود در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان علاوه بر تجدید میثاق با امام حسین (ع) به فرهنگ‌سازی و جمع آوری زباله برای حفظ محیط زیست پرداختند. ما نیز در قرار های محیط زیستی به رسم هر هفته تلاش کردیم رسانه‌ای برای تمام محافظان طبیعت ایران زمین باشیم. در ادامه گوشه ای از این قرار حسینی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

پاکسازی مسیر عبور دسته های عزاداران در شیراز و اقلید

تشکل پاکسازان طبیعت فارس برای پنجمین سال متوالی به پاکسازی مسیر عبور دسته های عزاداران تاسوعای حسینی (ع) در شیراز پرداخت و امسال نیز، مسیر آرامستان قصردشت را از ظروف یک بار مصرف و زباله هایی که در مسیر ریخته شده بود پاکسازی کرد.

تشکل همیاران و پاکسازان اقلید به پاکسازی میدان و مسیر عزاداران حسینی در ظهر عاشورا از زباله‌های رها شده پرداختند.

در روز تاسوعا و عاشورا با همت تشکل  پاکسازان طبیعت سیوند برای چهارمین سال متوالی به پاکسازی پرداختند. گفتنی است که زباله های جمع آوری شده با وانت به سایت زباله شهرداری انتقال داده شد.

لرستانی‌ها نذر فرهنگی خود را ادا کردند

تشکل ویرداران طبیعت کوهدشت با همراهی شهردار کوهدشت، همزمان با پایان عزاداری در جهت ایجاد فرهنگ نظافت همگانی با پاکسازی گسترده شهر و اطراف هیئت های عزاداری با جمع آوری ظروف پلاستیکی استفاده شده در پخش نذورات که در خیابان ها رها شده بود، نذر فرهنگی خود را ادا کردند.

با همت دوستداران محیط زیست، شهرداری، انجمن احیا گران طبیعت و محیط زیست پلدختر، پس از مراسم عاشورای حسینی مسیر استادیوم ورزشی شهید سرمالیان تا میدان شهید بهشتی را از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف که در پخش مراسم نذورات عاشورا پخش شده بود، پاکسازی کردند.

گیلانی‌ها محل عزاداری را پاکسازی کردند

توزیع کیسه زباله و پاکسازی بخشی از محلات یحیی آباد، میدان و آقاسید محمد لاهیجان در شب عاشورا و آیین سنتی چهل منبر توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان انجام گرفت.

پاکبان محرم بم، هزاران بار خم شدند تا فرهنگ پاکی را استوار کنند

گروه همیاران سبز و پاکبانان محرم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرستان بم در تاسوعا و عاشورای حسینی هزاران بار خم شدند تا فرهنگ پاکی را استوار کنند.

در مشهد دویست و دهیمن برنامه پاکسازی معابر همزمان با عاشورا و تاسوعا برگزار شد

انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات در مشهد در 210 اُمین برنامه خود مانند سنوات گذشته اقدام به پاکسازی معابر اطراف حرم مطهر رضوی در روز های تاسوعا و عاشورا کردند.

پاکبان‌های ارومیه با دسته های عزاداری همراه شدند

اعضای ناجیان نبض زمین، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 161 و 162 اُمین برنامه پاکسازی خود را در شهر ارومیه و همراه با دسته‌های حسینی انجام و به پاکسازی معابر خیابان امام از زباله های پلاستیکی و سایر زباله‌ها پرداختند.

نذری متفاوت انجمن‌های مردم نهاد شوشتر

انجمن های مردم نهاد شوشتر در خوزستان با مشارکت اداره محیط زیست ضمن برپایی ایستگاه محیط زیستی ویژه محرم با توزیع کیسه زباله، بر حفظ پاکیزگی معابر سطح شهر در طول دهه محرم تاکید کردند، این انجمن‌ها در روز عاشورا نیز ضمن پاکسازی معابر و مسیر عبوری هیئات عزاداری، مشارکت مردم را در نذری متفاوت ظهر عاشورا همراه خود داشتند.

پا‌ک‌سازی مسیر5 کیلومتری یک جاده در ایلام

در ایلام هم دوستداران محیط زیست به پاک سازی مسیر5 کیلومتری جاده آبدانان به دره شهر
با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام پرداختند.

پاکسازی با شعار محرم پاک در بهبهان

رفتگران طبیعت بهبهان که مثل همیشه در صحنه بودند،  در روز تاسوعا با شعار محرم پاک، کمپ خود را به مدت دو روز در میدان مرکزی این شهر دایر کردند. دراین برنامه با وجود گرمای بسیار شدید علاوه بر برنامه پاکسازی، هزاران کیسه زباله توزیع شد.

همبستگی انجمن های محیط زیستی مسجدسلیمان در دهه محرم با هدف جلوگیری از آلودگی معابر و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف با دایر نمودن ایستگاه محیط زیستی صورت گرفت. توزیع نهال نذرطبیعت، توزیع کتاب و بروشور محیط زیستی نذرفرهنگی، توزیع کیسه زباله و الصاق شعائر محیط زیستی به خودروهای عبوری از جمله برنامه های دهه محرم سازمان های مردم نهاد با مشارکت اداره محیط زیست بود.مسجد سلیمانی‌ها در محرم نذر فرهنگی کردند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول