اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

قرارهای محیط زیستی واپسین هفته اسفندماه

دوستداران محیط زیست با رفت‌وروب طبیعت به استقبال بهار رفتند

دوستداران محیط زیست با پاک‌سازی حاشیه تالاب سوستان لاهیجان در گیلان و جمع آوری زباله در مسیرهای ورودی شهر از روستای دلقند سبزوار به بهانه انجام طرح بدون زباله و پاک‌سازی پارک داریون شوشتر به استقبال بهار رفتند.

دوستداران محیط زیست با رفت‌وروب طبیعت به استقبال بهار رفتند

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ تلاش فعالان و انجمن‌های محیط زیستی کشور با پاک‌سازی شهرها و طبیعت، کاشت نهال، برگزاری برنامه‌های متنوع در جهت فرهنگ‌سازی و آموزش به شهروندان در روزهای پایانی سال ستودنی است. ما نیز به‌رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم:

*برنامه 157‍ پاک سازان طبیعت فارس اختصاص به پاک‌سازی منطقه طبیعت‌گردی قلات داشت. در این برنامه که با حمایت و همراهی رییس اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس و جمعی از کارکنان و مشارکت انجمن سبزاندیشان کلات سرخ زاگرس و دهیاری روستای قلات در راستای طرح ملی بی زباله و نه گفتن به کیسه‌های پلاستیکی و ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ بین گردشگران صورت گرفته بود، کیسه‌های ویژه لقمه باقابلیت شستشو و استفاده طولانی‌مدت به‌جای کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف و قمقمه آب بجای بطری‌های آب‌معدنی، کیسه‌های پارچه‌ای ویژه خرید بین گردشگران توزیع  و سپس منطقه گردشگری قلات پاک‌سازی شد.

*پاک‌سازی حاشیه تالاب سوستان لاهیجان در گیلان توسط انجمن‌های رفتگران طبیعت استان گیلان و بوم بانان گیلان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

*باهمت اعضای موسسه محیط زیست آسمان رود رحیم‌آباد پس از همراهی در پاک‌سازی ساحل دریای خزر در کلاچای، در نوبت عصر به پاک‌سازی و آموزش حفاظت از محیط زیست و تفکیک زباله در روستای نیلو پرداختند.

*برنامه درختکاری آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه یاسوج و تشکل نهضت سبز زاگرس با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، فرمانداری شهرستان بویراحمد و شهرداری در محوطه آموزشکده با شعار هر دانشجو یک درخت برگزار شد.

*برنامه آموزش کاشت و پرورش گل‌های زینتی به دانش آموزان در فضای باز و باغچه مدرسه به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و همچنین نزدیک شدن به فصل بهار توسط مدرسه سبز سما انجام شد.

 

* در راستای حفظ محیط زیست و احترام به زمین دانش آموزان دبستان نیلا  باهمت بانوان طبیعت آبدانان و  همراهی معلمین سفره هفت‌سین را در پارک سراب پهن کردند.

*کارگاه یک روز با محیط‌بان به مناسبت هفته منابع طبیعی توسط سمن سرزمین بادغوث در دبیرستان دانش شهر سبزوار استان خراسان رضوی برگزار شد.

*با همکاری دانش آموزان دبیرستان شاهد، پژوهش سرای استادباباصفری، هنرستان عفت السادات شهر اردیموسی استان اردبیل، به مناسبت هفته منابع طبیعی 400 اصله درخت کاشته شد.

*به مناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان با همراهی اهالی روستای گمل پایین شهرستان لاهیجان اقدام به پاک‌سازی رودخانه این روستا و نصب بنر جهت فرهنگ‌سازی کرد.

*آشنایی با گونه‌های بومی و غیربومی و اهمیت آن در درختکاری با زبانی کودکانه توسط انجمن بوم بانان گیلان در دبستان پور خصالیان انجام شد، همچنین به مناسبت روز درختکاری و گرامیداشت نودمین سال بنیان ایستگاه تحقیقات کشاورزی لاهیجان مراسم ویژه‌ای با حضور مسئولین و مردم فرهیخته در لاهیجان برگزار شد.

*باهمت اداره محیط زیست شهرستان و همکاری ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور انجمن قاصدان سبز طبیعت سبزوار، سمن سرزمین بادغوث و دوستداران طبیعت؛ در سومین برنامه‌ پاک‌سازی در سال 96 مسیرهای ورودی شهر از روستای دلقند به بهانه انجام طرح بدون زباله پاک‌سازی شد.

*باهمت اعضای انجمن طنین پاکبانان شیروان خراسان شمالی در همایش چهل و سوم این انجمن، برنامه‌ شهر تکانی از خیابان جمهوری تا اول چمران انجام شد.

 

*انجمن همیاران و پاک سازان طبیعت شهرستان اقلید در استان فارس آخرین جمعه سال اقدام به پاک‌سازی تپه چشمه رسول‌الله (قدمگاه امام رضا «ع») کرد و در ادامه تعداد 500 اصله نهال زبان‌گنجشک و زالزالک را در این شهر غرس نمود.

*همایش پیشگیری از جرم در منابع طبیعی، کشاورزی، آب و محیط زیست با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیرکل امور اراضی و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور انجمن همیاران و پاک سازان طبیعت شهرستان در هفته چهارم اسفند در سالن همایش آموزش‌وپرورش اقلید برگزار شد.

*گروه رفتگران طبیعت بهبهان در نود و دومین برنامه محیط زیستی خود منطقه تفریحی کریا (سد شهدا) را پاک‌سازی کرد، همچنین در روزهای پایانی سال 96 با حضور در بازارچه خیریه حمایت از نیازمندان، با فروش گل و گلدان جهت استفاده در سفره هفت‌سین به‌جای سبزه از این طرح حمایت کرد.

*باهمت انجمن‌های دیده‌بان دوستداران محیط زیست و طنین طبیعت مسجدسلیمان و مشارکت مجموعه اداره منابع طبیعی و محیط زیست و همکاری جوامع محلی به مناسبت روز حفاظت از رودخانه‌ها محدوده سد سلطان‌آباد واقع در حومه مسجدسلیمان پاک‌سازی شد.

*باهمت جنگل یاران کوه دشت کاشت نهال در سطح وسیعی در پارک جنگلی شهید کونانی بلوران و جمع‌آوری زباله در سطح پارک جنگلی مذکور توسط اعضای سازمان دوستداران و حامیان منابع طبیعی محیط زیست انجام شد.

*در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست کارگاه آموزشی با موضوع کاشت، داشت و نگهداری از درختان و فایده درختان برای انسان‌ها، با حضور نیروهای محترم اداره منابع طبیعی و گروه عاشقان طبیعت سروستان در آموزشگاه شهید محمدحسین شفیعی برگزار شد.

*باهمت کارگروه آموزشی انجمن همیاران محیط زیست زرقان و با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، طرح آموزشی مدارس جامع محیط زیست در سومین سال متوالی در 12 مدرسه ابتدایی  باهدف آشنایی دانش آموزان بااهمیت حفظ محیط زیست اجرا شد و به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و اجرای طرح حمایت از درختان دانش آموزان با جمع‌آوری کاغذهای باطله در مدرسه با شعار« کاغذ زباله نیست» از درختان حمایت کردند.

*در مسجدسلیمان انجمن بانوان طبیعت دوست آسماری نمایشگاه آثار دانش آموزان با وسایل دورریختنی در دبستان دکتر شریعتی مسجدسلیمان برگزار و به معرض نمایش گذاشته شد.

*سمن پیوند با همکاری دانشگاه دولتی بجنورد اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز کردند. در این کارگاه مدیرعامل سمن پیوند ضمن معرفی این سمن و فعالیت‌های آن در حوزه کارآفرینی اجتماعی و تولید محصولات سبز، به ارائه تعاریفی از مدیریت سبز  پرداخت. همچنین در این کارگاه سمن پیوند اقدام به برپایی غرفه‌ای برای فروش کیف و کیسه‌های پارچه‌ای کرد.

*اعضای انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد در آخرین ماه سال به نشانه اعتراض با دیگر گروه‌های محیط زیستی و کوهنوردی و با حضور 400 دوستدار محیط زیست  به آبشار خرپاپ در شهر پیرانشهر رفتند و ضمن اعلام مخالفت خود جهت انتقال آب آن به سد باوله در آن منطقه نهال کاشتند.

 

* به درخواست یک دبستان پسرانه شهرستان دورود و باهمت انجمن‌های بلوطبان، سبزاندیشان اشترانکوه و هیئت کوهنوردی و همچنین همکاری شهرداری دورود و با حضور رئیس منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه به مناسبت هفته درختکاری برنامه‌ای در دو مقوله کاشت نهال و کارگاه آموزشی توسط دانش آموزان و فعالان محیط زیست  برگزار شد. در این برنامه 40 اصله درخت توسط نونهالان مدرسه، و با نظارت فعالین محیط زیست در محوطه مدرسه کاشته شد.

*برنامه پاک‌سازی پارک داریون شوشتر در آستانه فرارسیدن نوروز برگزار شد. این برنامه باهمت شهرداری و شورای شهر شوشتر و مشارکت اداره میراث فرهنگی، انجمن هواداران کارون زلال و طبیعت دوستان سبز و زیبا برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول