اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام اقتصادی اوراسیا خبر داد

کاهش واردات کالا به کشورهای اتحادیه اوراسیا

رئیس بخش سیاست توسعه صنعت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: با برنامه‌ریزهای صورت گرفته واردات محصولات مختلف از کشورهای غیر عضو به این اتحادیه 3 درصد کاهش داشته است.

کاهش واردات کالا به کشورهای اتحادیه اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «الکساندر گاتاوسکی» رئیس بخش سیاست توسعه صنعت کمیسیون اقتصادی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نشست «جایگزینی واردات - 2018» گفت: بر اساس آمار رسمی در سال جاری نشست به سال 2017 حجم واردات در فضای اتحادیه 3 درصد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: سیاست اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بحث واردات باعث شد تا این اتحادیه به دستاورد‌های قابل توجه دست یابد و صنعت و مبادلات محصولات صنعتی بین اعضای آن رشد پیدا کند.

وی گفت: واردات از کشورهای غیر عضو در مقایسه با شاخص‌های سال 2013 در حدود 3 درصد و از 25 درصد به 22 درصد کاهش یافت که بخش‌های نظیر تولیدات چوب 3 درصد، صنایع شیمیایی 3.4 درصد، فلزات 5.9 درصد، وسائل حمل‌ونقل و تجهیزات مختلف 5 درصد بیشترین نقش را دارا هستند.

این مقام اقتصادی ادامه داد: چنین دستاوردهای نتیجه سیاست اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بخش جایگزینی واردات حاصل شد که اعضای سازمان پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مربوط به استفاده از ظرفیت صنعتی کشورهای اتحادیه برای تولیدات خودرو و تجهیزات که قبلا وارد می‌شد را قبول و تصویب کردند.

گاتاوسکی تصریح کرد: برنامه جایگزینی محصولات وارداتی توسط دولت روسیه مطرح شد و شرکت‌های اتحادیه اوراسیا از آن بهره برداری کردند.

وی گفت: بخش سیاست توسعه صنعتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا نه تنها به کاهش واردات بلکه برای تولیدت تکنولوژی‌های بالا در فضای اتحادیه توجه ویژه ارائه می‌کند.

این مقام افزود: به عنوان مثل برنامه‌های جامع برای راه‌اندازی شرکت‌ها در بخش تولید محصولات لازم برای خودروسازی، صنعت سبک، الکترونیک، اوپتیک و پتروشیمی آماده می‌شود.

وی اظهار داشت: کشورهای عضو اتحادیه تلاش‌های بسیار برای جایگزینی محصولات وارداتی انجام می‌دهند و هماهنگی دائم برای توسعه تولیدات صورت می‌گیرد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.
مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول