اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اعلام کرد

ضرورت گسترش مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با تأکید بر ضرورت گسترش مهارت‌آموزی در میان نیروهای وظیفه گفت: نیمی از سربازان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و ارائه آموزش به آنها در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی اهمیت دارد.

 ضرورت گسترش مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،  سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح با جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در راستای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان انجام می‌گیرد و درواقع مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه به دو صورت تخصصی و عمومی ارائه شده که آموزش‌های عمومی درواقع آموزش‌های بدو خدمت بوده که در دو ماه باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای افزایش بهره‌وری در این دو ماه آموزش‌های امداد و نجات برای سربازان مورد توجه قرار گرفته و از آنجایی که سالانه ۴۰۰ هزار ورودی سرباز داریم، ارائه این آموزش‌ها حائز اهمیت است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد سربازان تحصیلات دانشگاهی داشته که این رقم در حال رسیدن به ۵۰ درصد است و می‌توان گفت نیمی از سربازان دارای مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند که درواقع جامعه فرهیخته‌ای بوده که شامل همه ادیان، زبان‌ها و قومیت‌ها می‌شود، لذا ارائه این آموزش‌ها در این زمان فرصتی طلایی به شمار می‌رود.

سردار فرحی جمعیت سربازان را ثروت عظیمی دانست که اگر کسی بهره‌برداری خوب در جهت منافع ملی بتواند انجام دهد خدمت بزرگی در این راستا کرده است.

وی عنوان کرد: اگر در این دو سال خدمت مهارت‌آموزی به سربازان هرچه بیشتر موردتوجه قرار گیرد، چاره‌ای برای ابربیکاری امروزه خواهد بود که حدود ۳ میلیون نفر بوده و سالانه یک میلیون جوان دیگر به آن اضافه می‌شود و در واقع نیمی از این افراد جوان پسرها هستند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با اشاره به اینکه ارائه این مهارت‌ها در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی جوانان حائز اهمیت است، گفت: جوانان آینده‌سازان این کشور بوده و باید از فرصت بی‌نظیر سربازی جهت آموزش به آنها اقدام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول