اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح

گذراندن دوره‌های امدادی یکی از شروط احتمالی اخذ کارت معافیت

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سالانه 400 هزار سرباز می‌توانند از آموزش‌های امداد و نجات بهره‌مند شوند،‌ گفت: گذراندن این دوره‌ها می‌تواند یکی از شروط تحویل کارت معافیت در آینده باشد.

گذراندن دوره‌های امدادی یکی از شروط احتمالی اخذ کارت معافیت

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سردار موسی کمالی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ستادکل نیروهای مسلح با جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: در ایران خدمت  سربازی مدل نظام وظیفه است و در واقع سربازی ظرفیت بالایی به‌شمار می‌رود که متاسفانه برخی بخش‌ها از آن استفاده نکرده‌اند. 

وی به خلاء آموزش‌های امدادی به نیروهای وظیفه اشاره کردو گفت: حدود 12 تا 14 میلیون نفر در 30 سال گذشته وارد خدمت سربازی شده که با تعداد افرادی که معافی دریافت کرده‌اند حدود 25 میلیون نفر می‌شوند و سالانه نیز 400 هزار نفر در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی قرار می‌گیرند و ارائه آموزش‌های امدادی به سربازان وظیفه مساله‌ای حائز اهمیت است. 

رئیس اداره سرمایه  انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: در سیستم نظام وظیفه همه جوانان ذکور باید آموزش‌هایی از جمله شناخت با اسلحه را فراگیرند و در زمان جنگ یا بحران از این امکانات استفاده کرده و اگر تهدیدی وجود داشت به کمک نیروهای مسلح بشتابند. 

سردار کمالی عنوان کرد: سربازی سبب ایجاد مهارت‌هایی در افراد همچون توانایی زندگی در شرایط سخت ، استقلال از خانواده و دوری از آنها و ... می‌شود و در میان ارائه این مهارت‌ها، مهارت‌های امداد و نجات وجود نداشت در حالی که این مساله ضرورت دارد. 

وی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: سالانه 400 هزار نیروی وظیفه می‌توانند از این مهارت‌های امدادی بهره‌مند شوند که اگر تعداد افراد دارای معافیت را نیز در نظر گیریم جامعه هدف حدود 650 تا 700 هزار نفر خواهد شد. 

رئیس اداره سرمایه  انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ارائه مهارت‌های امداد و نجات به نیروهای وظیفه می‌توانیم یکی از شروط تحویل کارت معافیت را طی کردن این دوره‌ها اعلام کنیم. 

سردار کمالی ادامه داد: طبق ماده 39 خدمت وظیفه عمومی افرادی به خدمت اعزام می‌شوند که از نظر جسمی واجد شرایط باشند که در گذشته حدود 120 هزار نفر در سال معافیت پزشکی دریافت می‌کردند که در حال حاضر این آمار به 50 تا 60 هزار نفر رسیده است. 

وی در پاسخ به اینکه آیا نیروهای داوطلب و امدادگران هلال‌احمر می‌توانند از کسری خدمت بهره‌مند شوند گفت: معافیت پزشکی، کفالت ایثارگری و امدادجویان که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند می‌توانند از کسری‌های خدمت و یا معافیت بهره‌مند شوند ولی در ارتباط با امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر مقرراتی نداشته و پیشنهادی هم نشده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول