اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

سرطان عامل مرگ 9 میلیون نفر در سال جاری

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد: در سال جاری بیش از 18 میلیون و 100 هزار نفر به سرطان دچار خواهند شد و بیش از 9 میلیون و ششصد هزار نفر آنها در اثر این عارضه جان می‌بازند.

سرطان عامل مرگ 9 میلیون نفر در سال جاری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد: در سال جاری بیش از 18 میلیون و 100 هزار نفر به سرطان دچار خواهند شد و بیش از 9 میلیون و ششصد هزار نفر آنها در اثر این عارضه جان می‌بازند.

براساس این آمار، در این میان از هر 8 مرد مبتلا به سرطان یک نفر و از هر 11 زن مبتلا به سرطان 1 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

این سازمان 4 سال پیش نیز پیش‌بینی کرد، 14.1 میلیون نفر به سرطان مبتلا خواهند شد که 8.2 میلیون نفر هم از این تعداد جان باختند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می‌گویند: با اقدامات صحیح و پیروی از یک زندگی سالم می‌توان مانع افزایش مداوم ابتلا به سرطان و مرگ و میر در اثر آن شد. 

محققان باور دارند، عدم مصرف دخانیات و الکل، پیروی از یک رژیم غذایی سالم همراه با فعالیت فیزیکی و ورزش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. 

بنابر داده‌های سازمان جهانی سرطان، 23.4 درصد از مردم اروپا یعنی نزدیک به یک چهارم جمعیت این قاره به انواع سرطان مبتلا هستند؛ این افراد 20.3 درصد از آمار مرگ ‌و میرهای اروپا را شامل می‌شوند.

رئیس بخش سرطان سازمان بهداشت جهانی با تکیه بر آمار و ارقام موجود اعلام کرد: تا سال 2040، 29 میلیون مورد جدید سرطان رخ می‌دهد که بیش از 16 میلیون نفر در اثر ابتلا به انواع سرطان می‌میرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول