اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

پوست‌اندازی در هنر نقاشی پشت شیشه

مدیر گروه نقاشان پشت شیشه ایران گفت: «نقاشی پشت شیشه» هنری بود که در پستوی برخی خانه‌های قدیمی مانده بود و به حاشیه رفته بود؛‌ به همین دلیل احتیاج به یک رنسانس و پوست‌اندازی داشت.

پوست‌اندازی در هنر نقاشی پشت شیشه

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، گروه نقاشان پشت شیشه ایران سال گذشته و همزمان با فرا رسیدن ماه محرم نمایشگاهی از آثار اعضای این گروه در سمنان برگزار کرد و امسال با برپایی نمایشگاهی در شهر بابل، دومین برنامه گروهی خود را در خارج از تهران تجربه کرد.

سعید رضاخان مدیر گروه نقاشان پشت شیشه ایران درباره این نمایشگاه گفت: سال گذشته پس از برگزاری نمایشگاه «شیشه‌های سرخ» در نگارخانه سیمرغ سمنان به فکر فعالیت بیشتر در شهرستان‌ها افتادم. زیرا احساس می‌کردم در شهرستان‌ها قابلیت‌های بالایی وجود دارد و این هنر در خارج از تهران به خوبی معرفی نشده است. خانم تقی‌پور که مدیر نگارخانه هنر دستان در بابل است، از برگزاری نمایشگاه در آنجا استقبال کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه ۳۴ هنرمند از تهران، دزفول، سمنان، رشت، کرج، چالوس و انزلی با ۴۵ اثر حضور داشتند که ۱۶ نفر برای اولین بار بود در نمایشگاه شرکت می‌کردند. البته من انتظار داشتم نفرات بیشتری از پایتخت شرکت کنند که اینگونه نشد. دلایل مختلفی هم داشت؛ برخی از دوستان اثر جدیدی نداشتند، برخی هم به دلیل دوری راه و احتمال شکسته شدن نقاشی شرکت نکردند. چند نفری هم هزینه‌ها را بهانه کردند و جلو نیامدند. 

رضاخان درباره کارهای هنری پیش‌رو گفت: طی این مدت تابلوهای زیادی کشیده‌ام و به دنبال برگزاری یک نمایشگاه انفرادی برای آثار جدیدم و چند نمایشگاه گروهی هستم. چون نمایشگاه گروهی هم برای پایایی اعضای لازم است، در این شرایط اعضا به تکاپو می‌افتند و در عین حال آثار خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و با تکنیک های جدید آشنا می‌شوند.

وی میزان هزینه‌کرد برای هنر نقاشی پشت شیشه را بالا توصیف کرد و افزود: این هنر بازگشت مالی چندانی ندارد و بیشتر یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای آینده است.

مدیر گروه نقاشان پشت شیشه ایران درباره این هنر اظهار داشت: نقاشی پشت شیشه هنری بود که در پستوی برخی خانه‌های قدیمی مانده بود و در کل می‌توانم بگویم که به حاشیه رفته بود. ایجاد قالب‌های پوسیده هم مزید بر علت شده بودند و این به حاشیه رفتن را تشدید کرده بودند. به همین دلیل احتیاج به یک رنسانس و پوست‌اندازی بود.

وی افزود: برای دمیدن روحی دوباره به نقاشی پشت شیشه اصلاحات لازم بود. این اصلاحات چند وجهی بودند. یعنی زمینه‌های آموزشی، جذب هنرجو، موضوع و نحوه اجرای آثار را شامل می‌شدند. با ایجاد تغییرات و با گذشت زمان و صرف هزینه، این روند نهادینه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول