اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حملات مجدد ائتلاف سعودی به منطقه حساس استان الحدیده

جنگنده‌های ائتلاف سعودی سلسله حملات جدیدی را در منطقه حساس «کیلومر۱۶» جاده الحدیده-صنعاء واقع در غرب یمن انجام دادند.

حملات مجدد ائتلاف سعودی به منطقه حساس استان الحدیده

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز جمعه بار دیگر به منطقه «کیلومتر ۱۶» استان الحدیده (جاده الحدیده صنعاء) واقع در غرب یمن حمله کردند.

خبرهای اولیه حاکی از آن است که با توجه به حملات ائتلاف به مناطق مسکونی، تعداد زیادی از غیرنظامیان یمنی کشته و زخمی شدند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله درباره تصمیم ائتلاف سعودی برای هدف قرار دادن انبارهای حاوی مواد غذایی و سیلوها در الحدیده و حملات کور ائتلاف سعودی به مناطق پرجمعیت این استان هشدار داد.

محمد علی الحوثی دیروز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود هشدار داد که «ائتلاف سعودی برای حمله به انبارهای حامل مواد غذایی و سیلوها در الحدیده به بهانه اینکه انبارهای سلاح هستند، برنامه دارند و علاوه بر آن می‌خواهند حملات کوری در مناطق مسکونی پرجمعیت در این استان انجام دهند.»

استان الحدیده طی روزهای اخیر در پی شکست مذاکرات ژنو به دلیل مانع‌تراشی‌های عربستان، شاهد حملات زمینی و هوایی شدید ائتلاف سعودی است.

جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی چهارشنبه شب گذشته، به مناطق پرجمیعت در منطقه «کیلومتر ۱۶» استان الحدیده با هدف «پشتیبانی حملات زمینی شبه نظامیان»، حملات کور انجام دادند که به دنبال آن، بیش از ۳۵ نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و زخمی شدند.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک الحدیده آغاز کرده است که با گذشت حدود سه ماه از شروع این عملیات، نه تنها پیشروی خاصی نداشته، بلکه در باتلاق الحدیده و غرب یمن گیر افتاده است.

در همین ارتباط، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنب انصارالله یمن اخیرا در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» ادعاهای ائتلاف سعودی در خصوص پیشروی در استان الحدیده در غرب یمن را رد کرد.

او گفت که ادعای این ائتلاف مبنی بر اینکه توانسته‌اند منطقه «کیلومتر ۱۶»، جاده ارتباطی شهر الحدیده و صنعاء، پایتخت یمن را به تصرف خود درآورند، دروغ است.

الشامی گفت که این ائتلاف برای تحقق هر پیروزی به کشتار افراد غیر نظامی روی می‌آورد و آن‌ها را بمباران می‌کند.

از سوی دیگر، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد که «الحدیده موقعیت سوق الجیشی برای ما دارد و به همین دلیل هرگز به ائتلاف سعودی اجازه اشغال آن را نخواهیم داد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول