اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور مطرح کرد

آموزش و توان‌مندی سمن‌ها از مهم‌ترین اهداف وزارت کشور/ مشارکت اجتماعی باید به‌معنای واقعی محقق شود

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین برنامه ما برای سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها آموزش و توانمندسازی است گفت: تاکنون حدود سه هزار سازمان مردم نهاد آموزش دیدند و توانستیم آنان را به توانمندی برسانیم.

آموزش و توان‌مندی سمن‌ها از مهم‌ترین  اهداف وزارت کشور/ مشارکت اجتماعی باید به‌معنای واقعی محقق شود

کمال اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: مهترین موردی که در مورد سمن‌ها توسط وزارت کشور پیگری می‌شود مداخلات حساب شده و دقیق سازمان‌های مردم نهاد در امور اجتماعی کشور است که باید ظرفیت و زمینه برای سمن‌ها را در بسترهای حقوقی ایجاد کنیم. 

وی در ادامه افزود: علاوه بر بسترهای حقوقی باید زمینه طوری فراهم شود تا سمن‌ها در حوزه‌های اجتماعی کشور حضور مستمر داشته باشند و در زمینه‌های مادی و معنوی از آنان حمایت شود. 

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بیان داشت: در همه استان‌ها به مراکزی که دارای اعتبار برای بخش اجتماعی کشور هستند اعلام شده است تا اعتبارات از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و برای مردم هزینه شود. 

اکبری گفت: ما انتظار داریم سازمان‌های مردم نهاد بتوانند با تخصص در حوزه‌های مختلف بیش از گذشته در همه عرصه‌ها فعال باشند و هرچه حوزه‌ها تخصصی‌تر شوند نفع آن به مردم خواهد رسید. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت مشارکت اجتماعی است، گفت: در این زمینه لازم است تا ما حداکثر بهره‌ را از مشارکت‌های اجتماعی ببریم و دولت باید تلاش خود را برای هرچه بهتر اجرا شدن این مورد انجام دهد. 

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در ادامه تصریح کرد: مشارکت تزئینی مورد نظر ما نیست؛ بلکه باید مشارکت اجتماعی به معنای واقعی تحقق یابد تا افراد به صورت تشکل یافته حضور پیدا کنند و از ثمرات آن بهره ببرند. 

وی ا فزود: در حال حاضر مهمترین برنامه ما برای سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها آموزش و توانمند سازی است که طی سال گذشته جسات و همایش‌های متعددی با عنوان آموزش و توانمندی سازمان‌های مردم نهاد برگزار شده است. 

اکبری بیان داشت: تاکنون حدود 3 هزار سازمان مردم نهاد آموزش دیدند و توانستیم آنان را به توانمندی برسانیم تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند. 

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به گسترده سازمان‌های مردم نهاد تقاضا برای دریافت آموزش زیاد است که به همین دلیل ما امکانات را برای آموزش دیدن سمن‌ها فراهم کردیم و در اختیار آنان قرار خواهیم داد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول