اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جلسه رسیدگی به پرونده مظلومین/۸

متهمان کاملا آگاهانه و با توجه به شرایط اقتصادی اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور کرده اند

نماینده دادستان تهران گفت: آنچه مسلم است این افراد کاملا آگاهانه و با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقدام به تشکیل این گروه کرده و به صورت عمده اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور در قاچاق سکه و ارز کرده‌اند.

متهمان کاملا آگاهانه و با توجه به شرایط اقتصادی اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور کرده اند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مرتضی تورک نماینده دادستان تهران در ادامه قرائت کیفرخواست  با بیان اینکه اغلب فعالیت‌های مظلومین و تراکنش‌های وی در بخش مبادلات ارزی بوده است، اما وی همواره ادعا می‌کند که در کار خرید و فروش عمده سکه است، اظهار کرد: باید اعلام کرد مظلومین تصور غلطی از مجوز فعالیت در بخش مسکوکات دارد زیرا مجوز مسکوکات با مجوز مصنوعات متفاوت است.

وی افزود: انجام هرگونه عملیات صرافی منوط به کسب مجوز از بانک مرکزی است و تنها واحدهایی که مجوز فعالیت صرافی داشته باشند می‌توانند مسکوکات طلا را در این حجم خرید و فروش کنند.

نماینده دادستان تهران اضافه کرد: مظلومین با تشکیل شبکه مجرمانه منسجم که برخی از افراد آن شناسایی و دستگیر شده و برخی هم متواری هستند اقدام به فعالیت هم در موضوع ارز و هم در موضوع سکه کرده است و با کمک ایادی خود اقدام به تغییر در قیمت سکه و ارز کرده و همگام با اهداف دشمنان خارجی در عرصه اقتصادی التهاباتی ایجاد کرده که اثر آن طی ماه‌های گذشته کاملاً محسوس بوده است.

تورک تصریح کرد: اقدامات مظلومین به حدی بوده که وی را در بازار ارز و سکه مرجع و مرشد می‌شناختند و هیچکس جرأت تخطی از دستورات وی را نداشته است تا حدی که ساعت فعالیت،‌ واریز و قیمت سکه را تعیین می‌کرده است. مظلومین در ابتدا در بازار با لقب ملا و اواخر با لقب سلطان شناخته می‌شده است.

وی ادامه داد: مظلومین در زمان دستگیری توسط نیروی انتظامی به مأموران پرخاش کرده و به آنها می‌گوید بروید و افتخار کنید که سلطان سکه را دستگیر کرده‌اید.

نماینده دادستان تهران گفت: مظلومین علاوه بر خرید و فروش ارز و سکه وارد بازار فردایی ارز و سکه شده که شباهت به قمار دارد و در این بازار به صورت شفاهی و لفظی سکه خرید و فروش می‌شود و مابهالتفاوت قیمت در زمان مشخص به عنوان سود محسوب می‌‌شود. این معاملات فردایی در افزایش قیمت‌ها تأثیر بسیار زیادی داشته است.

تورک خاطرنشان کرد: مظلومین قدرت بالایی داشته با اطلاعاتی که از مراجع رسمی کسب می‌کرده است قیمت‌ها را جابه‌جا می‌کرده، یکی از این افراد که به مظلومین اطلاعات می‌داد سالار آقاخانی است.

وی بیان کرد: مظلومین با خرید و فروش کاغذی یا فردایی در بازار به اشخاص زیادی خسارت وارد کرده که شکایات بازاریان نیز علیه وی موجود است.

نماینده دادستان تهران اضافه کرد: مظلومین منکر خارج کردن منابع ملی از کشور است اما همانگونه که ذکر شد و در گراف‌ها هم موجود است، یکی از مسیرهای پول‌چرخانی اعضای این گروه از طریق مناطق آزاد یا حساب‌های افرادی است که در کار قاچاق ارز فعالیت دارند و یا فرستادن به حساب‌های صرافی‌هایی است که در مناطق آزاد بوده و محدودیت صرافی‌های دیگر را ندارند و به این ترتیب وجوه فراوانی از کشور خارج شده و در حساب‌های خارجی نگهداری می‌شود.

تورک ادامه داد: بخشی از مبالغ در اختیار قاچاقچیان کالا قرار گرفته که تحقیقات در خصوص آن ادامه دارد اما در خصوص ارتباط مظلومین و قاسمی با دشمنان و معاندان هنوز دلیلی پیدا نشده و البته این ادعا رد هم نشده است.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است این افراد کاملاً آگاهانه و با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقدام به تشکیل این گروه کرده و به صورت عمده اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور در قاچاق سکه و ارز کرده‌اند.

نماینده دادستان تهران گفت: با توجه به چند نوبت دستگیری مظلومین وی عالم بر مؤثر بودن اقدامات خود بوده با مجموعه جرایم وی برای دادستانی تهران در حد افساد فی‌الارض مسلم است.

تورک در ادامه اسامی متهمان پرونده، شغل و اتهامات آنها را قرائت کرد و گفت:‌متهم ردیف اول، وحید مظلومین فرزند حبیب‌الله است شغل طلافروش، متولد 1341، متأهل، فاقد سابقه مؤثر کیفری، متهم است به افساد فی‌الارض از طریق سردستگی و تشکیل شبکه فساد با انجام معاملات  غیرقانونی و قاچاق عمده ارز.

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم، محمداسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم، شغل سکه‌فروش، متولد 1352، متأهل و فاقد سابقه کیفری مؤثر متهم است به افساد فی‌الارض از طریق مشارکت از طریق تشکیل شبکه فساد با انجام معاملات غیرقانونی ارز به صورت عمده.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول