اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

طهرانچی در گردهمایی مدیران مدارس سما:

توسعه کمی بدون برنامه در دانشگاه آزاد ممنوع شد

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: نظام یکپارچه تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد برقرار است و بر این اساس توسعه کمی یکپارچه در این دانشگاه ممنوع شد.

توسعه کمی بدون برنامه در دانشگاه آزاد ممنوع شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد صبح امروز در مراسم گردهمایی مدیران مدارس سما، گفت: 21 سال حیاتی برای هر انسان وجود دارد که این 21 سال از نظر تعلیم و تربیتی در کشور شرحه شرحه شده و در قالب‌های مختلف قرار گرفته به طوریکه حتی تشکیل تربیتی آن نیز شیرازه خاصی ندارد.

وی افزود: سال 1288 ما وزارت معارف،‌ اوقاف و صنایع را داشتیم، سال 1300 قانون شورای عالی معارف تصویب شد، سال 1319 دو وزارتخانه هنر و فرهنگ ایجاد شد که آموزش زیرمجموعه این وزارتخانه‌ها بود، سال 1343 وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت و سال 1346 وزارت علوم ایجاد شد. با نگاه به این سیر تحول می‌بینیم که بچه‌ها تا 6 سالگی در حیطه مسئولیت سازمان بهزیستی یعنی وزارت کار قرار می‌گیرند.از 6 تا 18 سالگی وزارت آموزش و پرورش و از 18 سال به بالا وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت و جوانان مسئولیت افراد را دارد یعنی یک کلاف سردرگم در حوزه تعلیم و تربیت داریم که امکان اجرایی کردن یک تعلیم و تربیت منسجم را ندارد.

طهرانچی گفت: در این میانه یک نهاد تعلیم و تربیت منسجم وجود دارد که آن هم دانشگاه آزاد است، دانشگاه آزاد یک شیرازه منسجم دارد که از ابتدا تا 21 سالگی می‌تواند بچه‌ها را مدیریت کند.

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه تکثرگرایی سبب شده تا دولت از نظارت محتوایی به دور باشد، گفت: دانشگاه آزاد یک فرصت برای نظام جمهوری اسلامی است تا بتواند این حلقه تعلیم و تربیت را تا 21 سالگی شکل دهد.

وی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه کشور نفت و گاز نیست بلکه جوانان هستند که باید قدر انها را بدانیم، ما به همین منظور نگاه دانشگاه آزاد به تعلیم و تربیت یک نگاه یکپارچه است.

طهرانچی گفت: اگر نگاه ما به مسئله تعلیم و تربیت اقتصادی شود نتیجه‌اش بی‌اخلاقی است، ولی دانشگاه آزاد با تغییر رویکرد می‌تواند در سایه علم ولایت الگو باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد ادامه داد: توسعه کمی بدون برنامه در دانشگاه آزاد ممنوع است و توسعه کمی با برنامه حتماً توصیه می‌شود.

وی افزود: سند 2030 از سند آموزش و پرورش یک تعارض اصلی دارد، چرا تنها نهاد مبارزه با استکبار نظام ایران است؟‌زیرا ما در برابر سند 2030 مقابله می‌کنیم، نمی‌شود سند تحول آموزش و پرورش را کنار بگذاریم و کتاب علوم غرب را تدریس کنیم.

همچنین در این مراسم علیرضا منظری‌توکلی رئیس سازمان سما، گفت: به توصیه طهرانچی قرار شده برای هر مدرسه سما یک معاون روحانی داشته باشیم و تربیت دینی واقعی در این مدارس صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول