اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نیروی قزاقی حافظ صلح به لبنان اعزام می‌شوند

وزارت دفاع قزاقستان اعلام کرد که تا پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی نیروی حافظ صلح خود را به لبنان اعزام خواهد کرد.

 نیروی قزاقی حافظ صلح به لبنان اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، یک گروه 120 نفره از نیروهای نظامی قزاقستان تا 2 ماه آینده برای انجام عملیات حفظ صلح سازمان ملل عازم لبنان خواهند شد.

بنابر اعلام وزارت دفاع قزاقستان این گروه از نظامیان قزاق در ترکیب واحدهای نیروهای مسلح هند ماموریت خود را دنبال خواهند کرد.

در ماه آوریل (فروردین) سال جاری «تالگات مختارف» معاون وزیر دفاع قزاقستان در نشستی از تصمیم این کشور برای اعزام 120 نفر از نیروهای حافظ صلح قزاقی به لبنان خبر داده بود.

بنابه گفته وی، واحد قزاقی محافظت از صلح در سال 2000 در قالب یک گردان تاسیس و در سال 2018 به یک هنگ تبدیل شد که طبق استاندارهای نظامی سازمان ملل آموزش دیده و از قابلیت سازگاری با نیروهای حافظ صلح هر کشوری برخوردار می باشد.

بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، نظامیان قزاقی علاوه بر حقوق 3 برابری خود از بودجه وزارت دفاع کشورشان، همچنین به طور ماهانه از سوی سازمان ملل نیز مبلغ 1410 دلار دریافت خواهند کرد.

باید گفت که در مرحله آمادگی به این ماموریت، نظامیان قزاق در چارچوب برنامه «تمرین عقاب‌های کویر 2018» در مرکز آموزشی «مک‌کریدی» در «کارولینای جنوبی» مانورهای آموزشی برگزار کردند.

اعزام نیروی حافظ صلح قزاقستان به لبنان در حالی اعلام شده است که این کشور امکان حضور نظامیان خود در عملیات بشردوستانه سازمان همکاری‌های شانگهای برای بازسازی سوریه را فعلا غیر ممکن دانسته است.

قابل ذکر است که ستاد کل ارتش روسیه از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای خواسته بود تا در عملیات بشردوستانه در سوریه و از جمله بازسازی زیرساخت‌ها، مین روبی مناطق و انجام گشت‌های مشترک در این کشور مشارکت کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول