اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس:

موافق ارائه بن به هیات‌های مذهبی نیستم/ برگزاری تکریم آئین‌های عاشورایی در مناطق تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: تکریم آئین‌های عاشورایی جزو اولویت‌های کمیسیون بوده است و علیرغم کاهش بودجه باکمک شهرداری‌های مناطق،معاونت‌ فرهنگی واجتماعی و هیأت‌های مذهبی، سوگواری‌های جمعی برگزار می‌شود.

موافق ارائه بن به هیات‌های مذهبی نیستم/ برگزاری  تکریم آئین‌های عاشورایی در مناطق تهران

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نمایشگاه عطر سیب که حدود 10 سال است برای کمک به هیأت‌های مذهبی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود امسال نیز برگزار خواهد شد،گفت: شهرداری تلاش می‌کند بتواند در یک فرصت باقیمانده و در راستای مصوبه شورا تحت عنوان تکریم آئین‌های عاشورایی این موضوع را به عنوان بخشی از آن تلاش‌ها عملیاتی کند.

وی در پاسخ به پرسشی که چرا تاکنون این نمایشگاه برگزار نشده، است، گفت:‌بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران در سال جاری نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش پیدا کرده و با آنکه 5 ماه از سال می‌گذرد تخصیص بودجه‌ای که به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده شده، کمتر از 25 درصد بوده است و نشان می‌دهد که اوضاع درآمدی و و منابع شهرداری فراهم نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌ اولویت نخست شهرداری پرداخت حقوق و مزایا است اولویت بعدی تکمیل پروژه‌هایی که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پس از آن به پروژه‌هایی که بین 50 تا 70 درصد پیشرفت داشته‌اند، پرداخت خواهد شد و دیگر اولویت شهرداری تهران نگه داشت شهر،‌ جمع‌آوری پسماند و حفظ باغات و درختان است.

حق‌شناس گفت:‌وقتی قرار است بودجه کاهش پیدا کند حوزه فرهنگ است که همیشه دچار مضیقه می‌شود.

وی  افزود: تکریم آئین‌های عاشورایی جزو اولویت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بوده است و علیرغم کاهش بودجه در مناطق 22 گانه باکمک شهرداری‌های مناطق،معاونت‌ فرهنگی واجتماعی و هیأت‌های مذهبی، سوگواری‌های جمعی همانطور که شادی‌های جمعی را تجربه کردیم برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران  یادآور شد:‌دادن بن به هیأت‌ها تخفیف مراسم اباعبدالله الحسین (ع) است و باید از کمک‌های مردمی در این حوزه استفاده کنیم و ما شاهد این هستیم که حتی اقلیت‌های دینی برای مراسم امام حسین نذر می‌کنند و بنده نیز ارائه بن به هیأت‌ها را نمی‌پذیرم ولی تاکید جدی دارم که تمام معاونت‌ها، شهرداران مناطق و همانطورکه به آئین‌های ملی حساسیت دارند به آئین‌های مذهبی که در راس آن تاسوعا و عاشورا است حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول