اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش:

نمایشگاه عطر سیب نقش تسهیل‌گری در برگزاری آیین های مذهبی دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران با برگزاری چنین نمایشگاه هایی باید نقش تسهیلگری در امور برگزاری آیین های مذهبی را داشته باشد و با حمایت از هیئت ها و حسینیه ها به زنده نگاه داشتن پیام عاشورا کمک کند.

نمایشگاه عطر سیب نقش تسهیل‌گری در برگزاری آیین های مذهبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید فراهانی با اشاره به رشد کمی و کیفی پانزدهمین دوره نمایشگاه عطر سیب اظهار داشت: در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دغدغه مهم آن است که عزاداری‌ها و اظهار ارادت‌ها به خاندان عصمت و طهارت خصوصا امام حسین (ع) از روح معنوی خود خارج نشود و به نمایشگاه نیز به دولتی شدن تمایل پیدا نکند همچنین زمینه برای ظهور و بروز ریاکاری و فرصت طلبی اتفاق نیفتد و مردمی بماند.
وی ادامه داد: این دغدغه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دغدغه دیگر آن است که شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمت رسان نمی‌تواند نسبت به مهم‌ترین اعتقادات مردم که تجلی آن را در عاشورا و فرهنگ عاشورایی می‌بینیم بی تفاوت باشد و باید نقش تسهیل گری خود را ایفا کند تا از رسالت اصلی خود خارج نشود.
عضو شورای شهر تهران افزود:جمع این 2 مورد زمانی محقق می‌شود که شهرداری تهران نقش خود را در زمینه تسهیل گری برای مراکزی قرار دهد که مداخله مستقیم در امور هیئت‌ها محسوب نشود و به طور مستقیم در امر برگزاری عزاداری‌ها دخالت نکند که برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند به این مهم کمک کند.
فراهانی تصریح کرد: برگزاری این دوره نمایشگاه نسبت به پارسال بسیار خوب بوده است و رشد کیفی و کمی خوبی را برخوردار بوده است.
تقدیر از خدمات مذهبی استاد کریم خانی
در افتتاحیه پانزدهمین دوره نمایشگاه عطر سیب از چهره مذهبی و فرهنگی کشور، استاد کریم خانی تجلیل شد.
کریم خانی خواننده شعر مردمی آمدم ای شاه پناهم بده، و آرام جانم حسین در یاد و خاطره مذهبی مردم و شهروندان آشناست.
کریم خانی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به زنده نگاه داشتن پیام اباعبدالله الحسین کمک می کند گفت: افتخارم عزاداری برای اهل بیت علیه السلام است و امیدوارم همه در پناه خاندان عصمت و کرامت آرام و شاد زندگی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول