اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

روش عجیب دانشجویان دانمارکی برای دریافت کمک تحصیلی

براساس اعلام وزارت آموزش عالی دانمارک، دانشجویان این کشور برای دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی بیشتر، آدرس محل سکونت خود را به کارشناسان اشتباه می‌دهند.

روش عجیب دانشجویان دانمارکی برای دریافت کمک تحصیلی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، وزارت آموزش عالی دانمارک در تازه‌ترین نشست خبری خود اعلام کرد: دانشجویان خارجی به دادن آدرس اشتباه محل سکونت خود متهم هستند.

با توجه به آماری که توسط کارشناسان وزارت آموزش عالی منتشر شده است، دانشجویان دانمارکی و به خصوص دانشجویان بین‌المللی با استفاده از یک آدرس جایگزین در تلاش هستند تا کمک هزینه تحصیلی بیشتری دریافت کنند.

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، هزینه زندگی این دست از دانشجویان بسیار کمتر از آنچه که توسط این وزارتخانه پرداخت می‌شود است.

به گفته وزیر علوم دانمارک، بیش از سه چهارم دانشجویانی که آدرس محل سکونت خود را اشتباه یادداشت کرده‌اند، دانشجویان بین‌المللی دیگر کشورها بوده‌اند.

براساس داده‌های موجود، در سال 2015 تنها 6 دانشجو آدرس محل سکونت خود را اشتباه داده بودند؛ در سال 2016 تعداد این افراد به 54 نفر افزایش یافت و در 10 ماهه اول سال 2017، تعداد دانشجویانی که آدرس محل سکونت خود را اشتباه ارائه داده بودند به 66 نفر افزایش یافت.

داده‌ها حاکی از آن است، 16 نفر از 66 دانشجویی که آدرس محل اقامت خود را اشتباه اعلام کرده بودند، دانشجویان خود کشور دانمارک بودند.

پیتر نیلفن، مدیر اداره آژانس کمک‌هزینه‌های تحصیلی دانمارک به روزنامه رسمی این کشور گفت: انتظار می‌رود طی سال‌های آتی این خطا بیش از گذشته از سوی دانشجویان و به خصوص دانشجویان بین‌المللی صورت گیرد.

وی همچنین افزود: گرچه از طریق بررسی پلیس، محل سکونت دانشجویان به راحتی قابل شناسایی‌ست، اما تلاش ما بر این است که این دانشجویان درک کنند دریافت کمک‌هزینه تحصیلی بیشتر آنها برابر با بی‌عدالتی در حق دانشجویانی است که واقعاً به آن کمک‌هزینه نیازمند هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول