اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ثبت روایت‌های آسمان شب با اپتیک

عکاسی نجومی در اصل عکاسی با استفاده از تلسکوپ است که در آن سوژه‌های اعماق آسمان به تصویر کشیده می‌شود.

ثبت روایت‌های آسمان شب با اپتیک

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ شاخه دیگر عکاسی از آسمان شب، که تلفیق هنر و آسمان شب است، را عکاسی نمای باز نجومی می‌نامیم، هنر نقش پر رنگ‌تری در این نوع عکاسی ایفا می‌کند و در واقع تلفیق هنر و زیبایی‌های آسمان شب است، برای ثبت این سبک از عکس‌ها نیاز به سفر به مکان‌های طبیعی و تاریخی متنوع است تا بتوانیم آسمان شب را با زمینه‌ای تاریخی یا طبیعی ترکیب کنیم و واقعیتی نجومی را بر فراز یک اثر تاریخی یا طبیعی به تصویر بکشیم.

تفاوت عکاسی نجومی با سایر عکاسی‌ها 
اولین تفاوت این شاخه از عکاسی با دیگر شاخه‌های عکاسی آن است که هیچ ژانر دیگری در دنیای عکاسی در نور کم فعالیت نمی‌کنند و معمولاً تمامی ژانرهای عکاسی در شرایط نوری ایده آل و کافی عکاسی می‌کنند یا اینکه در بعضی از شاخه‌های عکاسی مقدار و جهت نور کاملاً قابل کنترل و در اختیار عکاس است، اما در عکاسی از آسمان شب نه تنها با شرایط نوری ایده آل سروکار نداریم، بلکه بسیار کم است. 
در این شاخه از عکاسی با غروب خورشید و رسیدن آسمان به تارکی مناسب، فعالیت آغاز می‌شود و تا صبح و قبل از طلوع خورشید ادامه میابد. 
مشکل دیگری که در این شاخه از عکاسی وجود دارد، خطر است که در طول شب با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، از خطر حیوانات کوچک و بزرگ گرفته تا امنیت جانی در شب‌های عکاسی.

انواع شاخه‌های عکاسی در شب 
عکاسی آسمان در شب را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. اما خود عکاسی آسمان شب نیز، زیر مجموعه دسته بزرگ‌تری به نام  nightscape photograpghy است. در واقع این شاخه از عکاسی همان عکاسی مناظر شب به هر عکسی که از منظره‌ای در شب گرفته‌شده باشد اطلاق می‌شود، چه عکس نجومی باشد و چه نباشد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول