اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم تأکید کرد

لزوم بازنگری درباره ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها/ امروز همه فرصت تحصیل دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم بازنگری درباره ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌های سراسر کشور تأکید کرد.

لزوم بازنگری درباره ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها/ امروز همه فرصت تحصیل دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، منصور غلامی عصر امروز در آیین بهره‌برداری هم‌زمان از طرح‌های عمرانی، اقتصادی، خدماتی و دانشگاهی شهرستان شاهرود به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: بازنگری درباره ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌های سراسر کشور امروز امر مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی امروز باید به سمت افزایش کیفیت بروند و تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر در این زمینه‌ها شده است.

غلامی تصریح کرد: کار بزرگی برای دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال‌های اخیر آغاز شده است که منجر به تقویت کیفیت آنها شود و این مسیر با قوت ادامه می‌یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: تقویت مراکز علمی کشور همواره در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و در این حوزه، برنامه‌های متعددی اجرایی خواهد شد.

غلامی بیان کرد: جمعیت دانشجویی در سال‌های اخیر کاهش داشته است و باید به‌گونه‌ای تدبیر کرد تا بتوان درباره ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها بازنگری صحیح و منطقی داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با کاهش جمعیت دانشجویی، امروز فرصت برای تحصیل تمام متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در داخل کشور وجود دارد و امکانات خوبی نیز در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

غلامی بیان داشت: دانشگاه‌های شهرستان‌ها در عین حال که باید تقویت شوند، لازم است بتوانند نیروهای در اختیار خود را نیز به‌خوبی سازماندهی کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی سرمایه بزرگی به نام نیروی انسانی متخصص، توانمند و علاقه‌مند به کشور در اختیار دارد که باید از این توان و ظرفیت به‌خوبی بهره‌برداری کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دستاوردهای دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی امروز چندین برابر شده است و این نشان می‌دهد نیروهای دانشگاهی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن در سطوح مختلف داشته باشند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول