اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم خبر داد

بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها/ حمایت وزارت علوم از صنایع

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بهره‌برداری 88 پروژه عمرانی در دانشگاه‌های کشور به مناسبت هفته دولت امسال خبر داد و تسهیل در امر پژوهش و فناوری را اولویت این وزارتخانه اعلام کرد.

بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها/ حمایت وزارت علوم از  صنایع

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منصور غلامی که پیش از ظهر امروز با استقبال معاون استاندار سمنان، رئیس دانشگاه سمنان، فرماندار سمنان و دیگر مسؤولان وارد شهر سمنان و سپس دانشگاه مادر استان سمنان شده است، در حاشیه جلسه شورای دانشگاه سمنان اظهار کرد: هفته دولت فرصت مطلوبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و بیان دستاوردها و خدمات دولت است.

وی تصریح کرد: به همین منظور، در هفته دولت امسال بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور پیش‌بینی شده است که تأثیر قابل‌توجهی در ارائه خدمات کیفی‌تر به دانشجویان و دانشگاهیان خواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در هفته دولت، پروژه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، ورزشی، خوابگاهی، فرهنگی، کمک‌آموزشی، مدیریت سبز، رفاهی، اداری و خدماتی و تأسیسات زیربنایی با تلاش و سرمایه‌گذاری مدیران وزارت علوم به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامی با بیان اینکه زیربنای طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال در حوزه وزارت علوم بیش از 163 هزار مترمربع است، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال احداث دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور نیز باید با همراهی همه مسؤولان به‌سرعت اجرایی شده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: انجام تحقیقات کاربردی در چند سال گذشته مورد توجه بوده است و همچنان با قوت پیگیری می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به طرح‌های کاربردی و ارزشمند بپردازند و برای این دست فعالیت‌های ارزش قائل باشند، اضافه کرد: اقداماتی برای توجه بیشتر به طرح‌های کاربردی در دانشگاه‌های کشور باید انجام شود.

وی اضافه کرد: در وزارت علوم تلاش شد تا فناوری‌های مورد نیاز به‌منظور افزایش تولیدات علمی در دانشگاه‌ها فراهم شود و از این‌رو، سعی بر آن داشتیم تا استادان دانشگاه را بیش از گذشته توانمند سازیم.

غلامی بیان کرد: تحقیقات علمی امروز به انسجام کار نیاز دارد و باید با تعریف مأموریت‌هایی برای استادان دانشگاه، از پراکنده‌کاری در کار دور شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: تسهیل در امر پژوهش و فناوری از اولویت‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و باید به آن پرداخته شود و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که رشد علمی کشور مختلف نشود.

وی تصریح کرد: برخی قوانین ناکارآمد مانع رشد علمی کشور می‌شوند و همه باید کمک کنند تا این مسأله رفع شود.

غلامی بیان کرد: هر جا اعضای هیأت علمی برای کمک به صنایع تأثیرگذار باشند، وزارت علوم از آنان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول