اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

آغاز رسمی جشنواره تئاتر بومی تیرنگ با اجرای 5 اثر

پانزدهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ به‌طور رسمی با اجرای 5 اثر نمایشی در بابلسر آغاز می‌شود.

آغاز رسمی جشنواره تئاتر بومی تیرنگ با اجرای 5 اثر

خبرگزاری فارس مازندران؛ گروه فرهنگی/ پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ همانند دوره‌های قبل به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، براساس جدول زمان‌بندی برنامه افتتاحیه ساعت 16:30 دقیقه روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در مجتمع توریستی میزبان بابلسر است.

گفتنی است در آیین اختتامیه این جشنواره نمایش‌های آیینی «آش گزنه آخر چهارشنبه» نوشته و کارگردانی«امیر ارسلان مهدوی»، « بمانی زای» نوشته و کارگردانی «صادق حسین‌پور»، «پرواز بر فراز صندوق گمشده» نوشته و کارگردانی «فرشاد حسینی»  «روح‌الله» نوشته و کارگردانی «محسن اردشیر» و «مجلس‌نامه آرش » نوشته «حمید ناطقی» و کارگردانی« سحر محسنی» اجرا می‌شوند.

با اجرای این آثار رسماً تیرنگ پانزدهم کار خود را شروع کرده و با رقابت 19 اثر در بخش‌های آیین‌های نمایشی و اجراهای پژوهشی پی گرفته می‌شود.

داوران جشنواره ملی تئاتر «تیرنگ» معرفی شدند

جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ به پانزدهمین دوره خود رسید و داوران آن نیز مشخص شدند.

در نشستی که در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در  آستانه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با حضور کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران و یاسر محمودی برنتی دبیر جشنواره تیرنگ برگزار شد، جزئیات برگزاری این رویداد مهم هنری به اطلاع اهالی رسانه رسید.

در این نشست «مریم معترف»، «اعظم بروجردی» و «مارال فرجاد» به‌عنوان داوران این‌دوره از جشنواره معرفی کرد شدند که هر سه نفر آنها دارای سابقه نمایشی هستند، معترف و بروجردی علاوه بر تجربه تئاتری از  فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی نیز برخوردار هستند.

به گفته مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، شعار این جشنواره «سبک زندگی ایرانی اسلامی» است و سعی شده آثاری که در جشنواره اجرا می‌شوند در راستای همین شعار و با همین هدف باشند.

کورش زارعی با بیان اینکه تاکنون جشنواره تیرنگ تنها به‌صورت خیابانی و اجرای پژوهشی برگزار می‌شد، اظهار  کرد: خیلی تلاش کردیم که امسال بخش صحنه‌ای نیز به جشنواره اضافه شود که به‌دلیل برخی مسائل، انجام نشد، اما تمام همت خود را به‌کار می‌گیریم که سال آینده این اتفاق رخ دهد.

سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران نیز در توضیح بخش اجراهای پژوهشی عنوان کرد: در این بخش تمام آثاری که به‌صورت آئینی اجرا خواهند شد مبتنی بر  پژوهش و تحقیق بوده و از یک پشتوانه علمی برخوردار هستند تا هم آیین و رسوم  به نمایش در آید و هم ریشه علمی و بومی آن معرفی شود.

دبیر جشنواره نیز در این جلسه گفت: گروه‌های شرکت‌کننده از استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، بوشهر، گیلان، مازندران، همدان، مرکزی ، اصفهان هستند.

یاسر محمودی برنتی بیان کرد: بخش افتتاحیه جشنواره عصر روز  چهارشنبه هفتم شهریورماه در بابلسر اجرا می‌شود و در روزهای 8 و 9 شهریورماه نیز در ساری به روند خود ادامه می‌دهد.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ توسط واحد نمایش حوزه هنری مازندران و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، موسسه فرهنگی و هنری میزبان بابلسر، شورای اسلامی و شهرداری ساری، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران، بیمه پاسارگاد و نیروی انتظامی مازندران هفتم تا نهم شهریورماه جاری در بابلسر و ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول