اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزارت دارایی فاسدترین نهاد دولتی قزاقستان

رئیس آژانس مبارزه با فساد قزاقستان در گزارشی، بخش برگزاری مناقصه‌های وزارت دارایی این کشور را فاسدترین نهاد دولتی اعلام کرد.

وزارت دارایی فاسدترین نهاد دولتی قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک «آلجاز بکتن‌اف» رئیس آژانس مبارزه با فساد دولت قزاقستان در نشستی خبری اظهار داشت: وزارت دارایی فاسدترین نهاد دولتی قزاقستان است.

وی گفت: وزارت دارایی اختیار برگزاری همه مناقصه‌های دولتی را دارد و در این بخش فساد سال به سال رشد می‌کند.

بکتناف تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در برگزاری مناقصه‌ها 250 جرائم ثبت شده است که این شاخص در مقایسه با آمار سال گذشته برای 2 برابر افزایش یافت و همچنین تعداد مقامات رسمی محکوم شده برای فساد مالی برای 52 درصد رشد کرد.

این مقام دولتی قزاق ادامه داد: بخش بزرگی از جرائم مربوط به مستندسازی، تخصیص بودجه و امضای قراردادها به طور غیرقانونی است که در موارد بسیاری مقامات دولتی در اسناد، قیمت‌ خدمات و محصولات مختلف را چند برابر اعلام می‌کنند.

بکتن‌اف افزود: طی چهار سال گذشته در نتیجه فعالیت نامطلوب مقامات بخش برگزاری مناقصه‌های وزارت دارایی، دولت زیان هشت میلیارد تنگه داشت.

این مقام دولتی قزاقستان گفت: همچنان وزارت دارایی یکی از فاسدترین نهادهای قزاقستان است که در این فهرست سرویس پرداخت مالیات، سرویس مرزی، سرویس بازرسی‌های جرائم اقتصادی و دیگر نهادها قرار دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول