اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان خبر داد

صدور محصولات تولید قزاقستان به 123 کشور جهان

وزیر امور سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان با اشاره به تأثیرات مثبت برنامه توسعه صنعتی این کشور از صادرات بیش از 800 محصول به 123 کشور جهان خبر داد.

صدور محصولات تولید قزاقستان به 123 کشور جهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «جنیس قاسم بیک» وزیر امور سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان در نشست کابینه وزرا با اشاره به تأثیرات برنامه توسعه صنعت این کشور اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های قزاق بیش از 800 نوع کالا را به 123 کشور جهان صادر می‌کند.

وی گفت: برنامه توسعه صنعت تأثیرات مثبتی در بخش استخراج معدن داشت و در مقایسه با شاخص‌های سال 2015 تغییرات قابل توجهی صورت گرفت.

قاسم بیک ادامه داد: تغییرات مذکور منجر به افزایش تعداد شرکت‌های مشغول به تولید کالاهای شیمیایی، خودروسازی، تولید مبل و مصالح ساختمانی شد که از سال 2010 3.5 هزار شرکت جدید در بخش‌های اشاره شده راه‌اندازی شدند.

وزیر امور سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان خاطر نشان کرد: صادرات محصولات صنعتی به طور فعال رشد می‌کند و در مقایسه با شاخص‌های سال 2015 افزایش قابل توجهی داشتند و در حال حاضر در سطح 2.5 میلیارد دلار قرار دارند.

این مقام دولت قزاق عنوان کرد: امروز قزاقستان بیش از 800 کالای صنعتی را به 123 کشور جهان صادر می‌کند و تلاش‌ دارد به بازارهای جدید وارد شود و محصولات خودروسازی و مصالح ساختمانی به ازبکستان و کالاهای شیمیایی به اوکراین صادر کند.

قاسم بیک گفت: محصولات غذایی قزاقستان در بازارهای خارجی مشهور است و صادرات این بخش در سطح 112 میلیون دلار قرار دارد که صادرات گوشت به ایران، بحرین و روسیه و همچنین صادرات روغن به چین و شکر به ازبکستان در حال رشد می‌باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول