اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

گزارش فارس از افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی

صالحی: استقبال جامعه از تئاتر کودک افزایش می یابد/ برومند: شادپیمایی بعدی را در استادیوم آزادی برگزار می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی گفت: مصرف تئاتر کودک در جامعه باید افزایش پیدا کند و کودکان و نوجوان در مقام مصرف کنندگان این هنر قرار بگیرند تا هنرمندان هم احساس کنند فضای مناسبی برای کار دارند.

صالحی: استقبال جامعه از تئاتر کودک افزایش می یابد/ برومند: شادپیمایی بعدی را در استادیوم آزادی برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک به همراه شادپیمایی عروسک های جشنواره، هنرمندان عروسکی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی، مدیر اداره هنرهای نمایشی ومردم عصر امروز چهارشنبه، 31 مرداد ماه در بوستان آب و آتش تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم شادپیمایی جمع کثیری از خانواده ها و عروسک های جشنواره تئاتر عروسکی در منطقه گردشگری عباس آباد تهران و گنبد مینا آغاز شد و تا محل استقرار عروسک ها، آمفی تئاتر ادامه پیدا کرد. 

هنرمندانی چون منیژه حکمت، میترا  حجار، آزاده پورمختار، گلاره عباسی، رضا فیاضی، هرمز و الکا هدایت، رامین ناصرنصیر، مریم سعادت، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران ، علییرضا تابش، مدیر بنیاد سینمایی فارابی و ... در این گردهمایی حضور پیدا کردند.

مرضیه برومند با همراهی سیدعباس صالحی و با آرزوی صلح و دوستی همه کودکان جهان افتتاحیه جشنواره عروسکی را اعلام کرد.

امیر حسین صدیق مجری گری برنامه را برعهده داشت. به دلیل ازدحام جمعیت در آمفی تئاتر برنامه کمی دیرتر آغاز شد و در نهایت با استقرار مردم بر روی زمین نزدیکی آمفی تئاتر و اجرای چند تئاتر عروسکی مبارک برنامه شروع شد. پس از آن م رضیه برومند در صحبت هایش با مردم گفت: آرزو دارم همیشه مردم شاد باشند و عید باشد و همه با هم همراه و همدل باشیم و مشکلات را از سر بگذارانیم. واقعیت این است که انتظار این جمعیت را نداشتم بنابراین اعلام میکنم که در دوره بعد حتما استادیوم آزادی را برای برگزاری شادپیمایی انتخاب کنیم.

وی در ادامه با دعوت مردم برای حضور در سالن های تئاتر تهران دراین یک هفته جشنواره گفت: مطمئن باشید که برای همه سلیقه ها کارهایی در نظر گرفته شده است.

*

برخی از مهمانان حاضر و هنرمند جشنواره در یک جمله کوتاه در ادامه مطالبی را به مردم گفتند. از جمله رضا فیاضی گفت: ما عاشق بچه ها هستیم و به عشق انها زنده ایم. رامین ناصرنصیر گفت: دنیای بچه ها زیبا است و ای کاش میتوانستیم همه مسائل را از زاویه دید بچه ها رفع و حل کنیم. 

میترا حجار نیز عنوان کرد: این طبیعت محیط زیست و حیوانات متعلق به شما هستند. شما بچه ها گوشزد کنید که آن را حفظ کنیم. آزاده پورمختار خطاب به کودکان گفت: زندگی واقعی یادمان نرود بگذاریم بچه ها خاک بازی کنند، آب بازی کنند و بچه های سبز خلاق تری داشته باشیم. آسمان نمایش ما آبی است.

مجید قناد با دست و جیغ و هورا کودکان را تشویق به حضور در جشنواره کرد. همچنین محمد لقمانیان عروسک گردان لقمه نیز گفتک زنگ هنر در مدرسه ها فقط خوشنویسی و طراحی نیست. اگر تئاتر و موسیقی را جدی میگرفتیم امروز تئاترهای ما بسیار پربیننده تر بود. عروسک فقط مال بچه ها نیست مال بزرگترها هم هست. 

در ادامه مراسم با اعلام زنگ افتتاحیه جشنواره توسط برومند و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پخش موسیقی عروسک‌ها باز هم بین مردم پخش شدند و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این بین در جمع خبرنگاران گفت: برای همه عروسک ها ایرانی آباد، آزاد و امن آرزو میکنم. متأسفانه الن های کنونی تئاتر عروسکی هنوز کم هستند توجه بیشتری به حوزه عروسکی و کودک نیازمند هستیم که این نیاز به زیرساخت دارد.

وی در ادامه افزود: باید ظرفیت موجود در زمینه تئاتر عروسکی را افزایش دهیم. از ویی دیگر هم اگر حس کنیم باید مصرف تئاتر کودک در جامعه را افزایش دهیم، باید کودکان و نوجوانان را در مقام مصرف کنندگان این  هنر قرار دهیم تا دوستانی که تئاتر کودک و یا عروسکی کار میکنند احساس کنند فضای مناسبی برای حضور در این عرصه دارند. با این نگاه تصمیم گرفتیم توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اینکه پیش از این رسم نبود وزیر فرهنگ به افتتاحیه یک جشنواره عروسکی بیاید ، افزود: حضور من در این مراسم در راستای اهمیت به تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی است و میخواهیم این شاخه های تئاتر را جدی تر در نظر بگیریم. به نظر کمی فاصله و عقب ماندگی در حوزه تئاتر کودک و عروسکی وجود دارد که تصمیم گرفتیم در این دوره بیشتر به زیرساخت ها و سهم و امکانات موجود تئاتر اهتمام کنیم.

شهرام کرمی مدیراداره هنرهای نمایشی نز درباره این اداره برای بهبود شرایش نمایشگران عروسکی گفت: از این به بعد جدی تر از اجراهای عمومی نمایش های عروسکی حمایت خواهیم کرد. با برنامه ریزی در برنامه سالانه تمام سالن ها حتی تئاتر شهر، سنگلج و .. هم چند کار عروسکی خواهند داشت. 

آغاز اجراهای هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی از اول شهریور ، در سالن های نمایشی تهران تا هفتم شهریور خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول