اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/31 مرداد خرداد

اعلام نمایش‌های نخستین روز جشنواره تئاتر عروسکی/ 9نمایش صحنه‌ای و 7 نمایش محیطی

در نخستین روز از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی (تهران مبارک) 16 اثر ایرانی و خارجی اجرا می‌شود.

اعلام نمایش‌های نخستین روز جشنواره تئاتر عروسکی/ 9نمایش صحنه‌ای و 7 نمایش محیطی

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، بخش «میهمان» هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌ ـ مبارک میزبان شش نمایش گوناگون است که در تالارهای فردوسی، تالار سایه، تالار قشقایی، تالار هنر و تالار بوستان به صحنه می‌روند.

نمایش‌هایی از هما جدیکار، بهروز غریب‌پور، افسانه زمانی، فریبا دلیری، آرش شریف‌زاده، احسان صانعی و زهرا بکتاش در بخش «میهمان» این رویداد هنری اجرا می‌شوند.

در نخستین روز از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی (تهران مبارک) 16 اثر ایرانی و خارجی اجرا می‌شود. در اولین روز جشنواره (پنجشنبه یکم شهریور ماه) 9 نمایش در بخش صحنه‌ای حضور دارند و در محوطه تئاتر شهر و محوطه خانه هنرمندان هم هفت نمایش میزبان مخاطبان می‌شوند.

در این روز، مجموعه تئاتر شهر با چهار نمایش میزبان مخاطبان است. سالن اصلی این مجموعه در یک نوبت میزبان نمایش «اسرار کتاب قرمز» به نویسندگی و کارگردانی عادل بزدوده می‌شود. این نمایش مختص مخاطب کودک و نوجوان و خانواده آماده شده است و ساعت 21 با مدت‌زمان    70دقیقه روی صحنه می‌رود.

دیگر نمایش مختص کودک و نوجوان و خانواده که در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود، «چمدان عجیب» نوشته سولماز رحیم‌زاده و با طراحی و کارگردانی حمیدرضا ذوالفقاری است که در دو نوبت 18 و 20:15 در سالن سایه روی صحنه می‌رود. مدت‌زمان این اجرا 40دقیقه است.

اما در روز نخست جشنواره، سالن چهارسو، میزبان نمایش «منو نمی‌بره» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی زهرا صبری می‌شود. این نمایش که مختص مخاطب بزرگ‌سال آماده شده است، در دو نوبت 17:30 و 19:30 و با مدت‌زمان شصت دقیقه روی صحنه می‌رود.

همچنین پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر میزبان یک نمایش از بخش تازه جشنواره می‌شود. نمایش «زنگ تفریح ما» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی فاطمه سلجوقی که در بخش تجربه حضور دارد، در دو نوبت؛ 16:30 و 19 روی صحنه می‌رود. مدت‌زمان اجرای این نمایش 15 دقیقه است.

تالار هنر روز پنج‌شنبه؛ یکم شهریورماه در دو نوبت، 17 و 19 برای آخرین‌بار میزبان نمایش کودک و نوجوان «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» به نویسندگی مشترک هادی حسنعلی و فریبا دلیری و کارگردانی فریبا دلیری می‌شود. این نمایش که اجرای عمومی خود را دقیقا قبل از آغاز جشنواره به ‌اتمام رسانده بود، در بخش مهمان این دوره از جشنواره حضور دارد و با مدت‌زمان هفتاد دقیقه روی صحنه می‌رود.

اما دیگر سالن اختصاصی کودک و نوجوان؛ یعنی تالار گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با نمایش «راز گنجور» نوشته ثمین زاهدانی و با کارگردانی مشترک هانی حسینی و مرضیه نادری میزبان مخاطبان است. این نمایش پنجاه دقیقه‌ای در دو نوبت 17:30 و 20:30 مختص کودک و نوجوان و خانواده روی صحنه می‌رود.

تنها نمایش صحنه‌ای که در بخش بین‌الملل روی صحنه می‌رود، «سیه موی و جلالی» با نویسندگی و کارگردان محمد آیریک است که از کشور افغانستان در این دوره از جشنواره حضور پیدا کرده است و در دو نوبت؛ 18 و 20 در تالار "حافظ" میزبان مخاطبان می‌شود. مدت‌زمان اجرای این نمایش که مختص مخاطب بزرگ‌سال آمده شده، 60 دقیقه است.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان در روز نخست جشنواره میزبان دو نمایش از بخش تجربه می‌شود که در کنار هم در دو نوبت، 17 و 19 اجرا می‌شوند.

ابتدا نمایش «آنتیگونه» با طراحی و کارگردانی امید اکبری که مختص مخاطب بزرگ‌سال آماده شده است، با مدت زمان20 دقیقه اجرا می‌شود. سپس نمایش «سیا» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی سایه سیروانی که همچون «آنتیگونه» مختص مخاطبان بزرگ‌سال است به‌مدت 8 دقیقه روی صحنه می‌رود.

اما این اجراهای صحنه‌ای تنها برنامه‌های جشنواره تئاتر عروسکی در روز نخست جشنواره نیستند و در این ایام شاهد اجراهای متنوعی در محوطه تئاتر شهر، محوطه خانه هنرمندان و حتی سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر هم هستیم.

در روز نخست جشنواره و از ساعت 20:30 نمایش «نخ های شمارش‌شده» با طراحی و کارگردانی افشین قاسمی در سالن انتظار تالار اصلی اجرا می‌شود. مدت‌زمان اجرای این نمایش که برای مخاطب بزرگ‌سال مناسب تشخیص داده شده، 12 دقیقه است.

اما در محوطه تئاتر شهر فارغ از اجرای نمایش «عروسک‌های غول‌پیکر» به کارگردانی حامد زارعان که در ایام جشنواره در این مکان اجرا می‌شود، این محوطه هر روز از ساعت 18 میزبان سایر نمایش‌های بخش فضای باز هم می‌شود.

*آغاز پیش فروش بلیت‌های سه روز نخست «ال.اس.دی» در سایت تیوال

این نمایش به نویسندگی سیاوش حیدری و بازی و کارگردانی پویا عربگری، تندیس بهترین متن،تندیس بازیگری،تقدیر کارگردانی از نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه تهران و بهترین اثر بخش مرور جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از آن خود کرده است.  این نمایش اجرایش را شهریور ساعت 17 در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرد.

 *نمایش های بخش مرور جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

چهار نمایش خیابانی برای حضور در بخش مرور سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند.

داوران انتخاب آثار بخش مرور متشکل از افشین خدری ، جمال ایمانی و خسرو معین افشار هستند.  نمایش‌های منتخب بخش مرور به شرح زیر اعلام شده‌اند: 1- نمایش کلاشینکوف  به کارگردانی مارال ایزدبخش (بوشهر)، 2- نمایش یک مهمانی ساده به کارگردانی مهدی حبیبی (تهران)، 3- نمایش به کجا به کارگردانی علی چناری (هرسین)، 4- نمایش ما نمایشگران امروز به کارگردانی الناز غفاری (بوکان)

سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 10 شهریور ماه 1397 در شهر مریوان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول