اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

در باکس‌آفیس چین،

«جزیره» با ۳۰ میلیون دلار در صدر ایستاد

فیلم کمدی «جزیره» در دومین هفته اکران خود با فروش ۳۰ میلیون دلاری در صدر باکس‌آفیس کشور چین جای گرفت. فیلم «مِگ» در جایگاه دوم ایستاد.

«جزیره» با ۳۰ میلیون دلار در صدر ایستاد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، فیلم کمدی «جزیره» در دومین هفته اکران خود با فروش ۳۰ میلیون دلاری در صدر باکس‌افیس کشور چین جای گرفت. فیلم «مِگ» در جایگاه دوم ایستاد.

اما فیلم «آیپارتمنت» که در ده روز اول اکران خود در صدر ایستاده بود و در هفته اول اکران نیز ۷۰ میلیون دلار فروخته بود، با افت ۹۹ درصدی به رقم ۷۹۰ هزار دلار سقوط کرد.

فیلم «جزیره» البته با فروش ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری خود افتی ۴۷ درصدی داشت چراکه در اکران اولیه ۷۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت. این فیلم پس از ده روز اکران در مجموع ۱۶۲ میلیون دلار کسب کرده است.

فیلم «مِگ» نیز با فروش ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری که ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار از آن مربوط به اکران آی‌مکس بوده نسبت به فروش اکران اولیه ۳۹ درصد افت داشته است. این فیلم پس از ۱۰ روز اکران در چین به رقم ۱۱۷ میلیون دلار رسید.

فیلم «مهاجمان اروپایی» محصول مشترک هنگ‌کنگ و چین اکران افتتاحیه قدرتمندی را در روز جمعه با فروش ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری رقم زد لیکن به سرعت پس از آن با اُفت شدید مواجه شد و در روز بعد آن شنبه، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشت و روز یکشنبه نیز با ۲ میلیون دلار و مجموع ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار سیر نزولی سرعتی خود را دنبال می‌کند.

فیلم فانتزی کمدی چینی «برو برادر» در سه روز اکران ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت و در مکان چهارم پرفروش‌های باکس‌آفیس چین جای گرفت. پس از آن فیلم «هتل ترانسیلوانیا» بود که با ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در جایگاه پنجم قرار گرفت.

فیلم «محوطه اولونگ» به کارگردانی «کِوین چو» توانست طی سه روز اکران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کسب کند. این فیلم در روز اول اکران خود در جمعه ۹ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار فروش داشت لیکن بلافاصله با اُفت شدید مواجه شد و در روز بعد به فروش ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دلاری رسید.

و اما فیلم موفق «سلام آقای میلیاردر» که پیش‌تر در جایگاه نخست پرفروش‌ترین فیلم باکس‌آفیس چین قرار داشت در چهارمین هفته اکران خود با فروش ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار و فروش کلی ۳۵۷ میلیون دلار پس از ۲۴ روز که از اکرانش می‌گذرد نتوانست به جایگاهی بهتر از دهم دست یابد.

 سینمای چین در کنار سینمای هنگ کنگ و سینمای تایوان یکی از سه حوزه تاریخی سینمای چینی‌زبان است. سینما در سال ۱۸۹۶ به چین معرفی شد و اولین فیلم چینی، نبرد دینگ‌جون‌شان، در سال ۱۹۰۵ با به وجود آمدن صنعت فیلم‌سازی، که در دهه اول سینمای چین در شانگهای مستقر بود، ساخته شد. اولین فیلم ناطق، دختر سینگ-سانگ در ۱۹۳۱ و با استفاده از تکنولوژی ضبط صدا روی صفحه ساخته شد. دهه ۱۹۳۰ که اولین دوره طلایی این سینماست، شاهد شکل‌گیری جنبش چپ سینمایی است و از خلال فیلم‌های ساخته شده در این دوران می‌توان اختلاف موجود میان ملی‌گرایان و کمونیست‌ها را مشاهده کرد. پس از جنگ دوم چین و ژاپن و اشغال شانگهای توسط ژاپن، با مهاجرت فیلم‌سازان به هنگ کنگ، چونگ‌کینگ و مکان‌های دیگر، صنعت فیلم‌سازی شهر به شدت محدود شد و در نتیجه، فیلم‌سازان باقی‌مانده در شهر، با توجه به امتیاز شهر خارجی، دوره «جزیره انفرادی» را در شانگهای شکل دادند. و اما امروزه چین در سیاست‌های جدید خود و در برنامه‌های بلند مدت قصد دارد تا در عرصه سینما نیز به رقابت جدی با هالیوود بپردازد و همچنانی که در دنیای اقتصاد در حال پیشی گرفتن از آمریکا است در دنیای صنعت سینما نیز سرمایه‌گذاری‌های کلان میلیارد دلاری انجام داده است و بسیاری استودیوهای فیلم‌سازی را به آخرین دستاوردهای فناوری مجهز کرده و همچنین در بخش توسعه و ساخت سالن‌های سینما و از حیث تعداد سالن در حال پیشی گرفتن از آمریکا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول