اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ 23 مرداد 97

اتمام اجراهای تئاتر شهر تا جمعه/ «شبیه شکست» به حوزه هنری می‌آید

مجموعه نمایش‌های تالارهای مختلف تئاتر شهر به دلیل آغاز جشنواره تئاتر عروسکی جمعه، 26 مرداد به کار خود پایان می‌دهند.

اتمام اجراهای تئاتر شهر تا جمعه/ «شبیه شکست» به حوزه هنری می‌آید

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، تاریخ پایان اجراهای روی صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که این مجموعه از اول تا هفتم شهریور میزبان آثار نمایشی هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی خواهد بود.

هم اکنون نمایش‌های «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی در تالار اصلی، «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» به کارگردانی روح الله جعفری در تالار چهارسو، «سس توت فرنگی» به کارگردانی مهدی پاشایی در تالار قشقایی، «گزارش وضع هوا» به کارگردانی عاطفه تهرانی در تالار قشقایی، «خداحافظ باغ آلبالوی من» به کارگردانی سارا مخاوات در تالار سایه روی صحنه رفتند. این نمایش ها روز جمعه 26 مرداد ماه به اجراهای خود در تالارهای یاد شده پایان می دهند.

*شبیه شکست در حوزه هنری 

نمایش «شبیه شکست» به کارگردانی کیانوش ایازی و نویسندگی شیما لطیف از هفته آینده اجراهای خود را در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز می‌کند.

تماشاخانه ماه حوزه هنری با اتمام اجرای نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» به کارگردانی مجید قربانی که تا 26 مردادماه میزبان عموم دوستداران هنر تئاتر است، آماده میزبانی از نمایش «شبیه شکست» به کارگردانی کیانوش ایازی می‌شود.

در این نمایش احمد حامدی، میلاد شیرعلیان، نهال شاکری، بهروز عبادی، غزاله قفلی و شیما لطیفی در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد. نمایش «شبیه شکست» از 29مرداد تا 18شهریور در تماشاخانه ماه حوزه هنری هر شب ساعت 19 روی صحنه می‌رود.

*شورای نقالی و پرده‌خوانی حوزه هنری تشکیل شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با جشنواره نقالان علوی یا همان جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر به دبیری «حسین عالم‌بخش» ، شورای تخصصی نقالی و پرده‌خوانی را راه اندازی کرد. این شورا متشکل از اساتید و پیشکسوتان نقالی، پرده‌خوانی و شبیه‌خوانی با چاشنی هنرمندان جوان و توانمند است. هنرمندان جوان این شورا شامل محسن میرزاعلی، مهدی دریایی و حسن مجتبی‌بیگی در کنار اساتید ارزشمندی همانند امیر صادقی، مرشد ابولفضل ورمزیار و مرشد مهدی چایانی هستند.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در اولین جلسه این شورا گفت: هنرهای سنتی ایران دارای سبقه و ریشه‌ای ملی و مذهبی است که سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است. در حالی که هنرهای سنتی ما بیش از هر هنر دیگری باید مورد توجه قرار گیرد. ما در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خواهان روشن نگه داشتن چراغ کم‌فروغ هنرهای نمایشی سنتی خودمان هستیم و می‌خواهیم به یاری و همفکری شما اساتید و صاحب‌نظران هنر نقالی، پرده‌خوانی و شبیه‌خوانی جان دوباره‌ای به این مهم هنری بدهیم.

زارعی در ادامه افزود: در پی رسیدگی به موضوعات گوناگون نقالی و پرده‌خوانی از جمله شاهنامه‌خوانی هستیم. به این ترتیب آنچه باید مد نظر این شورا در هنر نقالی باشد پرداخت گسترده و همه‌جانبه به هنر نقالی است.

وی در پایان گفت: ما در این شورا دور هم جمع شده‌ایم تا راهکارهای حرکت درست در این مسیر را تعیین کرده و برای دستیابی به اهداف بلندمدت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در این زمینه گام برداریم.

*آغاز به کار «از خط زرد فاصله بگیرید» در مولوی

نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید» به نویسندگی الهه مجلسی و کارگردانی رضا رشادت محصول تلاش دانشجویان دانشگاه تهران و تربیت مدرس از یک‌شنبه 28 مرداد تا 20 شهریور در ساعت 19:30 در مرکز تئاتر مولوی آغاز می‌شود.

در این نمایش امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بی‌تا عزیز‌‌‌‌ اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی به ایفای نقش می‌پردازند. سجاد افشاریان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، تهیه کنندگی این نمایش را برعهده دارد.

نمایش روایتی‌ شبه مستند از مرگ‌های خودخواسته در مترو. کار، داستان ناتمام زندگی کسانی را روایت می‌کند که رفته‌اند و کسانی که در رنجِ رفتگان باقی‌مانده‌اند. دراین کار هستی مهدوی و اسماعیل خزایی ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول