اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

/بسته خبری تئاتر/22مرداد97

«صد درصد» به صحنه می رود/ معرفی هیئت انتخاب متون بخش خیابانی تئاتر کودک

نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی به زودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

«صد درصد» به صحنه می رود/ معرفی هیئت انتخاب متون بخش خیابانی تئاتر کودک

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس،  نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از اوایل شهریور ماه در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. «صد درصد» اثری معمایی و جنایی نوشته مارکس لید است که ستاره پسیانی و هوتن شکیبا در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «فلیک» به کارگردانی محمد حسن معجونی تا 31 مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت و پس از آن تمدید نخواهد شد، این نمایش در طول اجراهای خود با استقبال ویژه مخاطبان مواجه شده و تا پایان تاریخ یاد شده در روزهای پایانی هفته دو اجرایی خواهد شد. نوید محمدزاده، ستاره پسیانی و حسین حسینیان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «روزهای بی باران» به کارگردانی امین بهروزی که اجراهای خود را از 14 مرداد آغاز کرده است در نخستین هفته اجرا با استقبال خوب مخاطبان تئاتر مواجه شد. سجاد افشاریان، سوگل خلیق، وحید آقاپور و نازنین احمدی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «آمیز قلمدون» تازه‌ترین اثر هادی مرزبان است که از تاریخ 21 مرداد ماه به مدت 15 شب در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. ایرج راد و فرزانه کابلی بازیگران این نمایش هستند و نویسندگی این نمایشنامه بر عهده زنده یاد اکبر رادی بوده است. همچنین نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» به کارگردانی شاهین صادقیان تا 26 مرداد ماه هر شب ساعت 21:45 در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش «پادشاه می‌میرد» به کارگردانی محمدرضا سعادتی عنوان نمایش تازه‌ای است که از تاریخ 23 مرداد اجراهای خود را آغاز می‌کند، این نمایش هر شب ساعت 20:30 اجرا خواهد شد و محمدرضا پورحسین بازیگر پیشکسوت تئاتر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد.

 نمایش تحسین شده «پا» به کارگردانی آرمین حمدی‌پور که نمایش برگزیده نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد بود، تا اواخر مردادماه سال جاری هرشب ساعت 19 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد به اجراهای خود ادامه می‌دهد. نگین تهمتن، پویان فریدونی، فرزاد ناموری، حانیه رضایی و رعنا شبانکاره بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند و تهیه کنندگی آن بر عهده نوید محمدزاده است.

نمایش «بانوایان» به کارگردانی علی نیکزاد عنوان اثر نمایشی است که اجراهای آن از نیمه مرداد ماه آغاز شده است و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت، این نمایش بر اساس متن «همه دزدها، دزد نیستند» نوشته داریو فو است، این نمایش هر شب ساعت 21:45 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش کودک و نوجوان، «گروفالو»  به کارگردانی آرش شریف زاده هر روز ساعت 17:30 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

*معرفی هیات بازخوانی و انتخاب متون بخش خیابانی تئاتر کودک و نوجوان

فریبا دلیری ، فرزاد لباسی و مرتضی اسدی مرام بازخوانی و انتخاب متون بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده گرفتند.

نتایج ارزیابی این مرحله 25 مرداد ماه جاری اعلام خواهد شد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی با میزبانی استان همدان در پاییز سال 97 برگزار می شود.

*سیزدهمین نشست تئاتر کاغذی برگزار می‌شود

سیزدهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور سپیده قربانی، مصطفی محمودی، سمیرا آقایی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران عصر روز شنبه ۲۷ مردادماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در سیزدهمین نشست تئاتر کاغذی ابتدا نمایشنامه «مرثیه‌ای برای آقای ع» نوشته سپیده قربانی به کارگردانی سمیرا آقایی نمایشنامه خوانی می‌شود و سپس این اثر با حضور مهمانان این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست مهدی حسینی، سمیرا آقایی، عقیل تقی‌زاده، وحید حافظی و سامان هاشمی‌ نمایشنامه «مرثیه‌ای برای آقای ع» را نقش‌خوانی می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول