اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت:

صادرات غیر نفتی امسال به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات غیرنفتی از 500 میلیون دلار سال 57 به مرز 50 میلیارد دلار در سال 97 خواهد رسید.

صادرات غیر نفتی امسال به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس محمدرضا مودودی امروز در نشست خبری گفت:  در طول 4 دهه ای که از انقلاب اسلامی ایران گذشته رشد صادرات غیر نفتی به 10 هزار درصد رسیده است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت افزود: بر این اساس صادرات غیرنفتی از 500 میلیون دلار سال 57 به مرز 50 میلیارد دلار در سال 97 خواهد رسید.

وی اظهار داشت: از الزامات توسعه صادرات غیر نفتی بحث سرمایه گذاری و روابط بانکی است که علیرغم اینکه در این زمینه محدودیت‌هایی وجود داشته، اما خوشحال هستیم که در 4 ماه امسال تراز تجاری مثبت شده است.

وی افزود: اتفاقانی که اکنون در برخورد آمریکا با ایران می‌افتد، یک اتفاق جدید در عرصه بین‌المللی است و خروج آمریکا از برجام و متعهد نبودن یک کشور به یک معاهده بین‌المللی زنگ خطر و هشداری برای کل دنیا بود. 

وی با بیان اینکه این شرایط مورد قبول اروپایی‌ها نیست،‌ بیان داشت: آمریکا  با توجه به ابزارهای الکترونیکی مانند سوئیفت به دنبال کنترل کشورهاست و تهدیدی برای جامعه جهانی است.

مودودی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره انتخاب صادرکنندگان نمونه در 29 مهرما سال جاری  در رابطه با انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: ثبت نام از ابتدای مردادماه در سایت «نمونش» آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. 

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت اظهار داشت:  اگرچه  سال گذشته شرط شرکت در انتخاب صادرکننده نمونه نداشتن بدهی بانکی بود، اما در شرایط فعلی اقتصاد این شرط برداشته شده است. 
 وی افزود: شرط حضور صادرکنندگان نمونه سال گذشته در این رقابت این است که  صادراتشان باید نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته باشد؛ همچنین ایجاد ارزش افزوده یک امتیاز برای صادرکنندگان به شمار می‌رود.

مودودی اظهار داشت: تاکنون 580 شرکت در این بخش ثبت نام کرده و 450 شرکت نیز فرم‌های شرکت در این رقابت را تکمیل کرده‌اند.
قائم مقام سازمان توسعه تجارت  اظهار داشت: بخش کشاورزی در سال گذشته  حدود 9 درصد از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده بود و امسال 20 سهمیه از صادرکنندگان نمونه را به این بخش اختصاص داده‌ایم.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت بیان داشت: سهم معدن و پتروشیمی در صادرات غیرنفتی به ترتیب 9 و 27 درصد ذکر کرد و اظهار داشت: 6 درصد از صادرکنندگان نمونه به پتروشیمی‌ها و 11 درصد به معدن تعلق دارد. 

وی گفت: در بخش پتروشیمی تعداد صادرکنندگان محدود است، اما سهم صادراتشان قابل توجه است. 
معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه  بخش صنعت 28 درصد از ارزش صادرات غیرنفتی را در اختیار دارد، اظهار داشت:  سهم آنها در صادرکنندگان نمونه 49 درصد است.

انتهای پیام/ ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول