اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

/بسته خبری تئاتر/15مرداد96

نمایشی با شعر سهراب سپهری/ عصری با نمایش پس از 15 سال احیا شد

پروژه «عصری با نمایش» پس از ۱۵ سال احیا و اسامی نمایش‌های خارجی حاضر در جشنواره هفدهم تئاتر عروسکی مبارک اعلام شد.

نمایشی با شعر سهراب سپهری/ عصری با نمایش پس از 15 سال احیا شد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «کمانچه آب و دیگران» به کارگردانی علیرضا ناصحی با بهره گیری از موسیقی‌های بزرگ جهان هم‌چون کمانچه‌های باکویی، لویی آرمسترانگ، با همراهی صدای شهرام ناظری و خوانش شعر «آب را گل نکنیم» اثر سهراب سپهری به صحنه می‌رود. نمایش «کمانچه آب و دیگران» موزیکال است و بی‌کلام اجرا می‌شود.

این نمایش موزیکال که به معضل کم آبی می‌پردازد، از جمله نمایش‌هایی است که در بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌رود.

عروسک گردان‌های نمایش مرجان نامورآزاد، هما خداجوی، پیمان می‌آبادی، فرشاد فرهادپور، سحر مانی و علی دولت‌یاری هستند.

*مردان مریخی» و «زنان ونوسی» 

نمایش «مردان مریخی زنان ونوسی» برگرفته از کتابی معروف به‌همین‌نام نوشته دکتر جان گری نوشته و کارگرداین علی حسینی است. امید مقدم، شهریار حیدری، آزاده شاه‌پسندزاده، رضا صادق، آرزو یاهوئیان، وحید محرابی، سحر هنرور، عزیز تبیان، سلاله ارغوان، میثم همایونی‌فرد، سحر ببران، مرتضی حسنلو، مریم اسکندری، محمدجواد محمدی، زهرا رئیس‌سادات، حسام اسماعیلی؛ بازیگران این نمایش هستند که تا 26 مردادماه، ساعت 19 در «تئاتر باران»، میزبان علاقه‌مندان است.

*شش نمایش خارجی در جشنواره تئاتر عروسکی مبارک

نمایش های خارجی حاضر در جشنواره هفدهم تئاتر عروسکی مبارک به شرح زیر است:

نمایش «پادشاه سرگردان» به نویسندگی و کارگردانی ژان باتیست پوش از کشور فرانسه، نمایش «نمایش کوچکی از پایان دنیا» به نویسندگی لارن کاییون، ازکیل گارسیا-رومئو و کارگردانی ازکیل گارسیا-رومئو از کشور فرانسه، نمایش «اگزوویا» به نویسندگی و کارگردانی شارلوت پوییجک-جولن از کشور هلند، نمایش «واندالاواندا» به نویسندگی جلنا توندینی و کارگردانی مورانا دولنک  از کشور کرواسی، نمایش «سفر به غرب: آشوب در قصر شیشه‌ای» به نویسندگی چیه-شنگ وو و کارگردانی یانگ-چین لین از کشور تایوان و نمایش «سیه موی و جلالی» به نویسندگی و کارگردانی کاوه آیریک از افغانستان.

*«عصری با نمایش»  پس از ۱۵ سال احیا شد

آرش آبسالان و علی صلاحی بار دیگر پروژه «عصری با نمایش» را در خانه نمایش مهرگان احیا کردند.
در نخستین برنامه نمایشنامه‌خوانی این پروژه، نمایشنامه «کال سنتر» به نویسندگی و کارگردانی عقیل بهرامی 18 و 19 مرداد ماه ساعت 15 در قالب پروژه عصری با نمایش در خانه نمایش مهرگان خوانده می‌شود.

نقش‌خوانان این اثر امیر حسین مهماندوست، پویا سیرتی، یاسین محمد شاهین، مریم خیری، درآسا درتاج، عرفان راشد، منیژه شبانی مقدم، یاسین عسگری و محمد امین امیری هستند.
«کال سنتر» با همکاری کارگروه هنری عصری با نمایش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مرداد ماه ساعت ۱۵ به همراه جلسه نقد و بررسی در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان اجراخوانی می‌‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول