اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ 3مرداد97

سوءتفاهم با ترس و لرز به مولوی آمد/ تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح از «دریادلان»

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در نامه‌ای از اجرای نمایش محیطی «دریادلان» به کارگردانی امیرحسین شفیعی تقدیر کرد.

سوءتفاهم با ترس و لرز به مولوی آمد/ تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح از «دریادلان»

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نمایش «ترس و لرز» به نویسندگی و کارگردانی مریم زرینى که از فردا 4 مرداد هر شب ساعت 18 در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می رود، در ساعت 17:30 توسط استاد محمد چرمشیر، نویسنده و استاد دانشگاه و خالق آثاری همچون «باد اسب است»، «در مصر برف نمی بارد»، «قهوه قجری» و ... طی مراسمی افتتاح می‌شود.

این نمایش که محصول تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره است، درباره زنى در حال ضبط کردن فیلم تبریک سال نو براى ارسال به برادرش در خارج از کشور است و در این فیلم راز فاجعه‌اى را که برایش رخ داده بازگو می‌کند.

در این نمایش زینب گرمارودى به ایفای نقش می پردازد و زهراسلیمیان (مشاورکارگردان)، مونا غیاثى (دستیار کارگردان)، نازنین بابایى (مجرى طرح)، کمال کچوئیان (طراح لوگو،پوستر و بروشور)، حسام خوانسارى (عکاس) و روح اله بیات (ساخت ویدئو) در نمایش «ترس و لرز» همکاری می کنند.

*تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح از نمایش«دریادلان»

سرتیپ ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی به نمایندگی از سردار سرلشکر محمدحسین باقری ریاست ستادکل نیروهای مسلح، نامه‌ای در تقدیر از نمایش «دریادلان» خطاب به سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نوشت و از فعالیت‌های ارزشمند و همت وی برای اجرای نمایش محیطی «دریادلان» تقدیر شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «بدون شک یکی از وظایف مهم و کلی نهادها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه، حفظ ارزش‌های نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست سبب سربلندی جامعه ایران اسلامی خواهد شد. در همین راستا از طرف ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، از اقدام ارزشمند و همت والای جنابعالی، نسبت به برپایی مراسم نمایش محیطی «دریادلان» با موضوع شهدای مظلوم غواص که به کارگردانی امیرحسین شفیعی و جمعی از هنرمندان جوان زبده طی ایام ماه مبارک رمضان در آبنمای تئاترشهر اجرا شد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

نمایش محیطی «دریادلان» به کارگردانی امیرحسین شفیعی که هم اکنون مدیر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است، طراحی حرکت علی براتی و مشاور کارگردان حسین مسافر‌آستانه خرداد و تیرماه سال جاری با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی در آبنمای تئاترشهر به اجرا در آمد و با استقبال خوب مخاطبان رو‌به‌رو شد.

*سوءتفاهم در مولوی

نمایش «سوءتفاهم» اثر آلبرکامو و کارگردانی جواد مولانیا از فردا 4 مرداد ساعت 20:30 در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به زبان فرانسه اجرا می شود.

نمایش «سوءتفاهم» را جواد مولانیا، استاد رشته عکاسی دانشگاه علم و فرهنگ کارگردانی کرده و عوامل و بازیگران این نمایش نیز جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته زبانهای خارجی دانشگاه تهران هستند.

این نمایش درباره مردی ست که به بهانه دیدن خواهر و مادرش پس از سال‌ها به مسافرخانه ای دوردست وارد می شود. خانواده‌اش او را نمی شناسند و...

در این نمایش به ترتیب ورود نازنین خلیلیان (مهمان از گروه تئاتر مردم)، مهشاد بهرامی نژاد، مهرناز فراهانی، محمد ذبحی به ایفای نقش می پردازند. این نمایش هر شب تا نوزدهم مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول