اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان ائتلاف سعودی به هدف قرار گرفته‌شدن کشتی عربستان در دریای سرخ

ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی با اعتراف به هدف قرار گرفتن کشتی متعلق به این کشور در آب‌هایی دریای سرخ مدعی شد که این کشتی، نفتکش بوده است.

اذعان ائتلاف سعودی به هدف قرار گرفته‌شدن کشتی عربستان در دریای سرخ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی اذعان کرد که کشتی عربستان در آب‌های دریای سرخ در حمله نیروهای یمنی آسیب دیده است.

سخنگوی این ائتلاف در بیانیه‌ای امروز (چهارشنبه) مدعی شد، کشتی‌ای که نیروی دریایی ارتش یمن آن را هدف گرفته، نفتکش بوده است. 

به ادعای ائتلاف سعودی، دو نفتکش عربستان هدف گرفته شده که فقط یکی از این دو آسیب جزئی دیده و دچار نشت نفت نشده و برای برطرف کردن مشکل به ساحل هدایت شده است.

نیروی دریایی یمن قبل از ظهر امروز نیز اعلام کرد که توانسته‌ است یک کشتی جنگی عربستان به نام «الدمام» را در ساحل غربی یمن هدف قرار دهد.

بیش از سه سال و پنج ماه از آغاز جنگ عربستان علیه یمن می‌گذرد و ائتلاف سعودی برای تخریب وجهه نیروهای انصارالله یمن آن‌ها را به هدف قرار دادن اماکن مقدسی مثل مکه و نفت‌کش‌ها در آب‌های آزاد و سرزمینی یمن متهم می‌کند.

ارتش یمن بارها با تکذیب ادعاهای متجاوزان  سعودی و اماراتی و حملات رسانه‌ای آن‌ها، تأکید کرده است که اهداف متعلق به کشورهایی که در جنگ علیه یمن چه مستقیم و چه غیر مستقیم مشارکت دارند، در تیررس نیروهای این کشور است.

نیروی دریایی یمن پیش از این نیز چند کشتی جنگی متعلق به امارات و عربستان در در امتداد ساحل غربی و تنگه «باب المندب» هدف حملات موشکی خود قرار داده بود.

ائتلاف سعودی اخیرا در ساحل غربی یمن عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» با هدف اشغال شهر الحُدیده و بندر راهبردی آن شروع کرد که با تاکتیک و مقاومت نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن به شکست منتهی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول