اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشتی نظامی ائتلاف سعودی در غرب یمن هدف قرار گرفت

نیروی دریایی ارتش یمن از هدف‌گیری یک کشتی نظامی دیگر ائتلاف سعودی، در سواحل غربی این کشور خبر داد.

کشتی نظامی ائتلاف سعودی در غرب یمن هدف قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی ارتش یمن امروز چهارشنبه از هدف‌گیری یک کشتی نظامی «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان و امارات، خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از نیروی دریایی ارتش یمن اعلام کرد، نیروهای یمنی کشتی «الدمام» را در ساحل غربی هدف قرار داده‌اند.

سیزدهم ماه ژوئن (ماه) گذشته نیز نیروی دریایی یمن موفق شده بود یک کشتی نظامی ائتلاف را که قصد انتقال نیرو به ساحل غربی یمن را داشت، هدف موشک قرار بدهد.

در سی‌اُم ژانویه سال 2017 نیز نیروی دریایی یمن، ناوچه «المدینه» عربستان را که در حال حمله به تاسیسات ساحلی یمن بود، هدف گرفت و از روند فعالیت خارج کرد. 

اول اکتبر سال 2016 نیز نیروی دریایی یمن موفق شد یک کشتی نظامی «سوییفت» (Swift) متعلق به امارات را که تلاش داشت به ساحل شهر المخا در تعز (جنوب غرب یمن) نزدیک شود، هدف قرار داده بود (جزئیات بیشتر). 

 


کشتی فرانسوی سوییفت که در اجاره امارات بود و منهدم شد

 

همچنین نیروی دریایی یمن، دو روز پیش (23 ژوئیه) نیز در عملیات کماندویی به مرکز تجمع و استقرار نیروهای وابسته به امارات در شهر المخا از طریق دریا حمله کرد و موفق شد تعدادی از انبارهای سلاح و مهمات و یک اتاق عملیات را منهدم کند. 

تاکنون تمام تلاش‌های ائتلاف سعودی برای ضربه زدن به ارتش یمن از جبهه ساحلی غرب (استان الحدیده) ناکام مانده است. عملیاتی که 23 اردیبهشت‌ماه برای تصرف استان و شهر الحدیده آغاز شده بود،‌ با ناکامی متوقف شده و تاکنون نتیجه‌ای برای ائتلاف سعودی-اماراتی نداشته است.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول