اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ 19 تیر 97

«کانسپت» به خوزستان تقدیم شد/ «تلاش مذبوحانه» در تئاتر شهر

نمایش «تلاش مذبوحانه» به کارگردانی آناهیتا قرچه اجرایش را در پلاتو اجرای تئاتر شهر آغاز می‌کند.

«کانسپت» به خوزستان تقدیم شد/ «تلاش مذبوحانه» در تئاتر شهر

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، رویداد هنر معاصر «کانسپت»، با آثاری از هنرمندان کشور و با حضور مردم و هنرمندان، شنبه ۱۶ آذر، ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد، افتتاح شد.

این برنامه هنری در اولین گام به خون بی آب خوزستان تقدیم شد.  روی‌داد هنر معاصر «کانسپت»، با همت گروه هنری «آژاکس» و با مدیریت مسعود بهارلو، فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است، هر ماه، در پردیس تئاتر شهرزاد، ادامه پیدا کند. شماره‌ صفر این رویداد، با آثاری در زمینه‌ها‌ی پرفورمَنس آرت، ویدیو آرت، نقاشی کانسپچوآل، پاپ آرت، اکسپریمنتال فیلم، نگارگَری مدرن، لَند آرت، کُلاژ، اَنیمال آرت و...، آغاز به کار کَرد.

مهدی نادری، شماره صفر رویداد «کانسپت» را با اجرای پرفورمَنس «پاراسَمپاتیک» (با طراحی و کارگَردانی مسعود بهارلو)، افتتاح کرد و آن را هم‌راه با مسعود بهارلو، رویدادگَردانی کرد.

قرار است، در ادامه نیز، مهدی نادری و مسعود بهارلو، «کانسپت» را، روی‌دادگَردانی کُنَند.

*نمایش «تلاش مذبوحانه...» در پلاتو اجرا به صحنه می‌رود

نمایش «تلاش مذبوحانه ژان پل برشتوک پنجم برای تبدیل دنیا به جای بهتری برای زندگی» به کارگردانی آناهیتا قرچه در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

نمایش «تلاش مذبوحانه ژان پل برشتوک پنجم برای تبدیل دنیا به جای بهتری برای زندگی» به نویسندگی محمد حسین معارف و کارگردانی آناهیتا قرچه از روز سه شنبه نوزدهم تیر ماه  در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود،  خشایار قرچه، حسام افسری به عنوان بازیگر حضور دارند، ضمن اینکه متین نجاتی و علیرضا ملکی همراهان صحنه، پارمیدا رضوی، روح الله مرادی طراحان صحنه، ماهرخ سلیمانی پور طراح لباس، شیما شامی طراح گریم، کیوان ضیاپور طراح نور، آرتین داودی طراح پوستر و بروشور، محمدرضا خوش قد ساخت تیزر، بابک برزویه و آرمیتا کرمانی عکاسان،حمید رضا اسد زاده مدیر روابط عمومی دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می دهند.

این نمایش  از روز سه شنبه نوزدهم تیر ماه ساعت 18 در پلاتو اجرا به صحنه می رود.

*اجراهای «بی تابستان» در گرمای فستیوال آوینیون آغاز شد

نمایش «بی تابستان» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی اجراهای خود را در بخش اصلی فستیوال آوینیون آغاز کرد.

نمایش «بی‌تابستان» (Summerless)  جدیدترین تولید گروه تئاتر «مهر» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی است که به عنوان یکی از آثار شرکت‌کننده در بخش اصلی هفتاد و دومین فستیوال بین المللی آوینیون اجراهای خود را آغاز کرد.

این نمایش در این فستیوال هفت اجرا خواهد داشت. گروه تئاتر «مهر» در سال ۱۳۹۵ با نمایش «شنیدن» اولین گروه تئاتری ایرانی بود که در بخش اصلی فستیوال آوینیون حضور پیدا کرد و این برای دومین بار است که گروهی از این ایران در بخش اصلی این فستیوال حضور دارد.

داستان جدیدترین نمایش کوهستانی در یک مدرسه ابتدایی اتفاق می‌افتد و سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی و مونا احمدی بازیگران این نمایش‌ هستند. پیش از این کوهستانی با چنگیزیان در نمایش‌های «اتوپیاها»، «۱۷ دی کجا بودی؟» و «ایوانف» همکاری کرده بود، مونا احمدی را هم پیش از این در نمایش «شنیدن» به عنوان بازیگر کنار خود داشت اما برای لیلی رشیدی، «بی‌تابستان» اولین تجربه همکاری با کوهستانی است.

*تور اروپایی نمایش مدیترانه آغاز می‌شود

تور اجرای نمایش «مدیترانه» به کارگردانی علی شمس اواخر اکتبر مصادف با اوایل آبان ماه با اجرا در تئاتر دکومنتی رم آغاز می شود. تئاتر دوکومنتی یکی از مراکز شناخته شده تئاتر تجربی در ایتالیا است که با معماری و فضای خاص خود میزبان بسیاری از کارگردانان معاصر ایتالیا و اروپا بوده است.

این اثر نمایشی بعد از اجرا در تئاتر دوکومنتی در شهرهای پسکارا ایتالیا، بوداپست مجارستان و گوتنبرگ سوئد نیز به صحنه خواهد رفت.

«مدیترانه» درباره شهر مردگان و بزرگترین گورستان آبی جهان یعنی مدیترانه است؛ دریایی با هزاران شهروند مرده که اکنون ساکن این شهر/دریا شده اند و پزیدون خدای دریا سرنوشت آنها را روایت می کند.

بازیگران «مدیترانه» به زودی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول