اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ ۱۲ تیر ۹۷

آمار تماشاگران تئاترشهر و سنگلج/ تشکیل جلسه شورای عالی هنر جشنواره تئاتر مقاومت

مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج تعداد تماشاگران خود را در هفته اول تیر ماه اعلام کردند.

آمار تماشاگران تئاترشهر و سنگلج/ تشکیل جلسه شورای عالی هنر جشنواره تئاتر مقاومت

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج ، تعداد تماشاگران خود در هفته اول تیر ماه 97 را اعلام کردند. مجموعه تئاتر شهر که تیر ماه 97 را با اجرای 5 نمایش در سالن های چهارسو، قشقایی، سایه و پلاتو اجرا آغاز کرده آمار تماشاگران هر نمایش را تا تاریخ 8 تیر ماه جاری اعلام کرده است.

در سالن چهارسو نمایش «دیر راهبان» به کارگردانی کیومرث مرادی تا 8 تیر ماه 17 نوبت روی صحنه رفته است. برای این نمایش 438 بلیط تمام بها ، 223 بلیط نیم بها ، 277 بلیط تخفیف دار و 416 بلیط میهمان ارائه شده که در مجموع 1354 تماشاگر از آن دیدن کرده‌اند. برای این نمایش مبلغ 231 میلیون و 330 هزار ریال در گیشه ثبت شده است. سالن چهارسو برای 122 تماشاگر صندلی دارد.

در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز که 96 نفر گنجایش دارد نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به کارگردانی مژگان خالقی روی صحنه است. این نمایش طی 12 اجرایی که تا 8 تیر ماه داشته 114 بلیط تمام بها ، 212 بلیط نیم بها ، 85 بلیط تخفیف دار و 245 بلیط میهمان ارائه کرده و در مجموع 656 تماشاگر آن را دیده اند. برای این نمایش در گیشه مبلغ 86 میلیون و 400 هزار ریال ثبت شده است.

اما در سالن سایه این مجموعه دو نمایش در حال اجرا هستند که «تئاتر قجری» به کارگردانی داریوش رعیت طی 15 اجرایی که پشت سر گذاشته 429 تماشاگر داشته است. برای این نمایش 93 بلیط تمام بها ، 3 بلیط نیم بها ، 20 بلیط تخفیف دار و 313 بلیط میهمان ارائه شده که رقم گیشه 33 میلیون و 150 هزارریال رسیده است. نمایش «پلاس پلاس به توان دو» به کارگردانی سینا شفیعی دیگر نمایش این سالن سایه است که تا 8 تیر ماه 14 نوبت روی صحنه رفته و 387 تماشاگر داشته است. 81 بلیط تمام بها ، 3 بلیط نیم بها ، 71 بلیط تخفیف دار و 232 بلیط میهمان برای این نمایش ارائه شده و مبلغ 41 میلیون و 790 هزار تومان در گیشه دارد. گنجایش سالن سایه 72 صندلی است.

نمایش «پرتی» به کارگردانی بهار رضی زاده نیز که در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است طی 5 اجرایی که تا پایان هفته گذشته داشته میزبان 148 تماشاگر بوده است. برای این نمایش 36 بلیط تمام بها ، 62 بلیط تخفیف دار و 50 بلیط میهمان ارائه شده که رقم گیشه آن 11 میلیون و 600 هزار ریال ثبت شده است.

آمار هفتگی تماشاخانه سنگلج نیز برای دو نمایش نیرنگ اورنگ و عکس خانوادگی اعلام شده است که رشد تماشاگران این دو نمایش را در هفته دوم اجرا نشان می دهد. نمایش «نیرنگ اورنگ» به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان در این هفته میزبان 296 تماشاگر بوده که شامل 10 بلیط تمام بها ، 7 بلیط نیم بها ، 57 بلیط تخفیف دار و 222 بلیط میهمان بوده است. مبلغ 14 میلیون و 25 هزار ریال در گیشه برای این نمایش  ثبت شده است.

نمایش :عکس خانوادگی » به کارگردانی رضا بهرامی نیز از 3 تا 8 تیر ماه میزبان 156 تماشاگر بوده که 7 بلیط تمام بها ، 6 بلیط نیم بها ، 58 بلیط تخفیف دار و 85 بلیط میهمان را شامل می وشد. گیشه هفته گذشته این نمایش 13 میلیون و 325 هزار ریال ثبت شده است.

تالار هنر تا زمان ارائه این گزارش ، آمار هفتگی تماشاگران خود را به روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ارسال نکرده است.

* ۱۰ هنرمند دیگر شرکت کننده در نخستین رویداد هنر معاصر با عنوان کانسپت، معرفی شدند

اعظم امیری سیاوشانی، مرتضی الیکایی، افسانه پاکرو، محمدعلی سجادی، کمال الدین قطب، ندا عبادی، شیما مطلبی، مسیح میرحسینی، مهدی نادری و حسین نوروزی، ده هنرمند دیگری هستند که با آثار خود در این رویداد شرکت خواهند کرد.

پیش تر نیز اعلام شده بود که محمدرضا اصلانی، آهو خردمند، فرشته ستایش، ساقی شاملو و حامد مصطفوی در این رویداد حضور خواهند داشت.

در این برنامه بیست هنرمند آثار خود را ارائه خواهند داد که اسامی سایر هنرمندان شرکت کننده به زودی منتشر خواهد شد.

اولین رویداد هنر معاصر کانسپت به همت گروه هنری آژاکس و مدیریت مسعود بهارلو 16 تیر 1397 در دو سئانس در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار خواهد شد.

در این رویداد، هر ماه از هنرمندان نامی در زمینه‌های گوناگون هنرهای مدرن از جمله پرفورمنس آرت، ویدیو آرت، اینستالیشن، کلاژ، نقاشی کانسپچوآل، لند آرت و ... آثاری شرکت داده می شود.

*«همه‌چیز درباره آقای ف» با اجرای فوق‌العاده به صحنه می‌رود

نمایش «همه‌چیز درباره آقای ف» به کارگردانی آرش عباسی روزهای پنجشنبه و جمعه 14 و 15 تیرماه ساعت 17 با اجرای فوق‌العاده به صحنه می‌رود.

نمایش «همه‌چیز درباره آقای ف» با بازی احمد مهران فر به دلیل استقبال قابل‌توجه مخاطبان در روزهای پنجشنبه و جمعه 14 و 15 تیرماه ساعت 17 با اجرای فوق‌العاده به صحنه می‌رود.

نمایش‌های «مرد شده» به کارگردانی آسو بهاری و «همه‌چیز درباره آقای ف» به کارگردانی آرش عباسی روز جمعه 15 تیرماه اجراهای عمومی خود را در این مجموعه تئاتری به پایان می‌رسانند.

*شورای عالی هنری جشنواره تئاتر مقاومت تشکیل جلسه داد

دومین جلسه شورای عالی هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با حضور تمامی اعضا تشکیل شد.

از نکات مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به احصای نقش شورای هنری در روند اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت پس از بازبینی و بازخوانی آثار منتخب به‌صورت مشاوره و ارتقای فنی و محتوایی،‌ نحوه‌ حضور هنرمندان و آثار شاخص در جشنواره‌ تئاتر مقاومت،  تصویب بخش نمایش‌نامه خوانی جشنواره با حضور هنرمندان تئاتر به‌عنوان پیشنهاد شورای هنری.

اعضای شورای عالی هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت عبارتند از امیر نصیربیگی، نصرالله قادری، مهرداد رایانی مخصوص، حسین مسافر آستانه، محمد عارف، کورش زارعی، اردلان شجاع کاوه، رحمت امینی، طیبه پرتوی راد و سیاوش طهمورث.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت آذرماه با دبیری امیر نصیر بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

*پیش فروش اینترنتی کنسرت‌نمایش خسیس

بلیط ‌های کنسرت نمایش خسیس از روز پنجشنبه 14 تیر ماه در سایت ایران کنسرت پیش فروش می شود.

کنسرت نمایش خسیس به کارگردانی مریم کاظمی که قرار است در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود فروش اینترنتی بلیط های خود را از طریق سایت ایران کنسرت آغاز می کند. تماشاگران می توانند از ساعت 12 روز پنجشنبه 14 تیرماه نسبت به پیش خرید بلیط های این کنسرت نمایش اقدام کنند.

خسیس، نوشته ژان باتیست مولیر با ترجمه ، طراحی و کارگردانی مریم کاظمی در ساعت 20 هر روز روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش کمدی موزیکال بازیگرانی همچون حسین محب اهری، جمشید جهانزاده، ساقی زینتی، افشین زارعی، هومن رهنمون، میلاد رمضانی ورجاوند، عرفان میدانلو، حسام کلانتری، حسین مزینانی، نازنین صفا، مهراد زمانی، فاطمه خدابنده لو، سعید قره داغلی، حسن همتی، سعید تاجیک، مهدی رمضان زاده، شادی کارآیین، نرگس صفامنش، سمیه بیگی، سعید طاهرخانی، مجید مظفری، تانیا زارع، امیر فلاحی راد، شقایق اصلانی، پدرام قره خانی، بیتا اتفاق، سما احمدی، سبا کریمیان، امیرعلی بنی هاشم، باران خسرو نژاد، مانی مصحفی، فریماه کیهانی، افرا فردافشار .ایفای نقش می کنند.

کنسرت نمایش خسیس کاری از گروه تئاتر مستقل پیش از این در پردیس تئاتر تهران و سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته و با استقبال بی نظیر مخاطبان همراه شده است.

* نمایش «عقیم» علیرضا معروفی در تماشاخانه ماه حوزه هنری
نمایش «عقیم» به کارگردانی علیرضا معروفی از 14 تیر ماه در تماشاخانه ماه روی صحنه می‌رود. این نمایش از 14 تیر تا 5 مرداد ماه از ساعت 19 در تماشاخانه ماه به مدت 52 دقیقه اجرا می‌شود.
حامد نساج بخارایی، سمیه قهرمانی، سید فرزاد تجلی، مریم واعظ و علیرضا معروفی بازیگران نمایش «عقیم» هستند که در این اثر ایفای نقش می‌کنند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: طوبی پس از ۲۰ سال برای فروش زمینی که به نام آرش است به ایران می‌آید. پس از فروش زمین هنگام برگشت پلیس در فرودگاه جلوی آرش را می‌گیرد و او می‌فهمد که بخاطر نرفتن سربازی ممنوع الخروج است. طوبی سمت خانه صادق می‌رود تا از او کمک بگیرد که جلوی درب خانه صادق حجله فرهاد را می‌بیند ...
برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: امیر کارجو، عکاس: موژان دهقانی، مدیر تولید: مهدی جاهدی، آهنگساز: سینا کووایی و طراح پوستر و بروشور: علیرضا خدامرادی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول