اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن پست:

آمریکا برای فشار به عباس، درصدد بهره‌گیری از شرایط انسانی غزه است

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، دولت ترامپ درصدد بهره‌گیری از شرایط ناگوار انسانی در غزه و اختلافات بین تشکیلات خودگردان و حماس است تا از این طریق، به محمود عباس برای پذیرش مذاکرات سازش فشار بیاورد.

آمریکا برای فشار به عباس، درصدد بهره‌گیری از شرایط انسانی غزه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره طرح مدنظر دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین موسوم به «معامله قرن» ادامه دارد، روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته که با توجه به بروز مانع در مسیر پیشبرد مذاکرات سازش، واشنگتن در حال بررسی طرحی است که هدف آن سوءاستفاده از شرایط ناگوار انسانی در غزه، با هدف فشار به تشکیلات خودگردان است.

مقام‌های آمریکایی به این روزنامه گفتند که دولت ترامپ امیدوار است که با اختصاص بودجه برای کاهش بحران انسانی در غزه، سبب شود که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نتواند با طرح‌های آتی آمریکا برای مذاکرات سازش مخالفت و آنها را رد کند.

بنا بر ادعای این روزنامه، آمریکا درصدد استفاده از اختلاف‌ها بین تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس است و «یک پیشنهاد در دست بررسی به همراه اسرائیل، رسیدن به یک راه حل درباره بحران برق و آب» در نوار غزه است.

در این گزارش با اشاره به بحران‌های آب، برق و غذا در غزه آمده که به دلیل ادامه اختلافات بین تشکیلات خودگردان و حماس، عمق این بحران‌ها بیشتر شده است. تشکیلات حقوق کارکنان فعال در بخش برق و برخی دیگر از بخش‌ها را قطع کرده است.

انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته که وزارت خارجه آمریکا سال جاری ۲۵۰ میلیون دلار از کمک مالی به «آنروا» را قطع کرد و ترامپ در یک توئیت در ژانویه امسال نوشته بود: «چرا وقتی فلسطینیان مایل به مذاکرات صلح نیستند ما باید این مقدار زیاد از کمک مالی را به آنها بپردازیم؟».

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی درباره کمک آمریکا به وضعیت نوار غزه، به واشنگتن پست گفت: «آنها (دولت آمریکا) می‌دانند که فلسطینیان مایل به بررسی (پیشنهادات درباره مذاکرات) نیستند، در نتیجه دارند روی وضعیت انسانی غزه تمرکز بیشتری می‌کنند».

بنا بر گزارش این روزنامه، رژیم صهیونیستی ضمن مقصر خواندن حماس بابت وضعیت کنونی غزه تاکید کرده که تا زمان برگرداندن اجساد دو نظامی این رژیم و آزادی دو صهیونیستی که ادعا می‌شود به اسارت حماس درآمده‌اند، وضعیت انسانی نوار غزه بهبود نخواهد یافت.

یک مقام رژیم صهیونیستی به واشنگتن پست گفته که «هنوز تردید وجود دارد» که حماس در ازای کمک‌های انسانی با بازگرداندن اسرائیلی‌ها موافقت کند.

یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی اما هرگونه برنامه واشنگتن برای ایجاد یک دولت فلسطینی در غزه و «به حاشیه راندن» تشکیلات خودگردان را رد کرد.

این مقام به واشنگتن پست گفت: «این مضحک است. ما در تلاش برای چنین کاری نیستیم. از نظر ما، راه‌حل در یک توافقنامه صلح برای یک غزه و کرانه باختری یکپارچه و متحد تحت رهبری (تشکیلات خودگردان) فلسطینی قرار خواهد داشت».

انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته که دولت آمریکا در هفته‌های اخیر با اعزام فرستادگان ویژه دونالد ترامپ به کشورهای عربی و منطقه، رایزنی‌های گسترده‌ای درباره طرح موسوم به «معامله قرن» صورت داده است.

تاکنون مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس به شدت طرح سازش مدنظر دولت آمریکا را رد کرده‌اند. پس از آنکه آمریکا در اقدامی یکجانبه و مغایر با قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد، تشکیلات خودگردان اعلام کرد واشنگتن دیگر در موقعیتی قرار ندارد که بتوان این کشور را به عنوان «میانجی بی‌طرف» به رسمیت شناخت. از آن زمان، عباس از دیدار و گفت‌وگو با آمریکایی‌ها خودداری کرده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول