اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام تأثیرگذار مادر اسیر فلسطینی به «بنیامین نتانیاهو»+فیلم

مادر یک اسیر فلسطینی در پیامی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت، 24 سال است که فرزندش را ندیده‌ و اکنون که مریض و زمین گیر شده، بیشتر چشم‌به راه آزادی او است.

پیام تأثیرگذار مادر اسیر فلسطینی به «بنیامین نتانیاهو»+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مادر اسیر فلسطینی «حسن سلامه» پیامی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فرستاد؛ این اقدام پس از آن انجام شده که مادر «آرون شاوول» یکی از اسرای صهیونیست در دست حماس پیامی به «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس فرستاد و خواستار آزادی فرزندش شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، مادر حسن سلامه در این پیام می‌گوید: نتانیاهو! روی صحبت من با توست، فرزندم حسن 24 سال است که در زندان است، من اکنون مریض و زمین گیر شده‌ام ومی‌خواهم حسن را ببینم. می‌خواهم که فرزندم به همراه همه اسرای زن و مرد آزاد شوند (و در مقابل) ما اسرای اسرائیلی را از غزه خارج می‌کنیم (آزاد می‌کنیم)... امکان ندارد که اسرای شما آزاد شوند بدون اینکه اسرای زن و مرد ما آزاد شده باشند.

وی خطاب به مادر اسیر صهیونیست اعلام کرد: تو چهار سال است که پسرت را ندیده‌ای و من بیشتر از 24 سال است که می‌خواهم او را ببینم.

حسن سلامه از اهالی خانیونس در جنوب نوار غزه، در سال 1996 بازداشت شد، او به 48 بار حبس ابد و 30 سال زندان محکوم شده که 13 سال آن را در انفرادی گذرانده است. این حکم او به خاطر عضویتش در گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس و مشارکت در عملیات‌های مقاومتی صادر شده است.

مادر «آرون شاوول» در پیام خود به یحیی السنوار از وی خواست فرزندش را آزاد کند؛ مادر آرون ادامه داد، زمان آن رسیده که طرفین شروط خود را آسانتر کنند تا اسرا به دامن خانواده‌هایشان بازگردند.

شاوول در سال 2014 طی جنگ 51 روزه علیه نوار غزه به اسارت گردان‌های القسام درآمد.

 گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس برای اولین بار در سال 2015 (دو سال پیش) اعلام کرد چهار نظامی صهیونیست را در اختیار دارد؛ القسام هیچ اطلاعاتی درباره این اسرا یا زنده و مرده بودن آنها ارائه نداده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیاة» هفته گذشته مدعی شد آلمان نقش میانجی در مذاکرات غیر مستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا را بر عهده دارد؛ پرونده‌ای که اگر به نتیجه برسد، قرار است به مبادله چهار نظامی صهیونیست با اسرای فلسطینی (که تعداد آنها مشخص نیست) منجر شود.

الحیاة به نقل از منابع آگاه غربی نوشت، آلمان از حدود سه سال پیش با حماس تماس‌ها و دیدارهایی داشته؛ مانند نقشی که در قرارداد قبلی تبادل اسرا معروف به «توافق شالیت» یا «وفاءالاحرار» ایفا کرد.

میانجی آلمانی «ارنست ارولا» در آن توافق نقش پررنگی داشت و سرانجام در در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱، «گیعاد شالیت» نظامی صهیونیست تحت نظارت مصر با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی مبادله شد.

در ادامه گزارش این روزنامه فرامنطقه‌ای آمده است، آلمانی‌ها چند بار به صورت کاملا مخفیانه به نوار غزه آمده‌اند و نشست‌هایی با رهبران حماس داشته‌اند، تماس‌ها و دیدارها در دو سطح انجام شده، اول از طریق نمایندگان دیپلماتیک آلمان در کرانه باختری و فلسطین اشغالی و دوم از طریق یک میانجی جدید که این مأموریت به او واگذار شده  و از برلین بر روی پرونده مذکور کار می‌کند.

الحیاه به نقل از منابع آگاه ادامه داد، درباره میزان پیشرفت در این پرونده جزئیاتی ارائه نشده، اما مصر و رژیم صهیونیستی به میانجی‌گری آلمان اعتماد دارند و قاهره این مذاکرات را به دقت زیر نظر دارد.

 رژیم صهیونیستی اصرار دارد قبل از آغاز مذاکرات اطلاعاتی درباره سرنوشت این نظامیان داشته باشد، اما حماس اعلام کرده قبل از هر مذاکره‌ای ۵۴ اسیری که بر اساس توافق شالیت آزاده شده و اکنون بار دیگر بازداشت شده‌اند، باید آزاد شوند.

این خبر الحیاة در حالی منتشر می‌شود که «محمد العمادی» نماینده قطر در بازسازی غزه هفته گذشته مدعی شد میان حماس و رژیم صهیونیستی مذاکراتی غیر مستقیم در جریان است. وی تصریح کرد: «مذاکرات غیرمستقیمی میان حماس و رژیم صهیونیستی برای حصول توافقی درباره اوضاع انسانی نوار غزه در جریان است و این موضوع با آگاهی دولت آمریکا انجام می‌شود.»

اما «غازی احمد» از اعضای ارشد حماس در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، هیچ مذاکره یا میانجی‌گری میان این جنبش و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول