اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام ویدئویی گردان‌های «القسام» به خانواده‌های اسرای صهیونیست

شاخه نظامی حماس با انتشار ویدئویی جدید، پیامی برای خانواده‌های نظامیان صهیونیستی در دست حماس فرستاد.

پیام ویدئویی گردان‌های «القسام» به خانواده‌های اسرای صهیونیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بخش رسانه‌ای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین، ویدئویی منتشر کرد و از خلال آن برای خانواده‌های نظامیان اسیر صهیونیستی نزد حماس پیام فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در ابتدای این ویدئو به سرنوشت «نحسون فاکسمان» نظامی صهیونیستی که در سال 1994 به اسارت گردان‌های القسام شاخه نظامی درآمد ، پرداخته شده است.

رژیم صهیونیستی با خانواده این نظامی، بازی کرد؛ نظامیان صهیونیست‌ به دستور سران این رژیم به خانه‌ای که نحسون به همراه چند اسیر دیگر در آن نگهداری می‌شدند حمله کردند و نحسون را کشتند؛ این منزل در روستای «بیر نبالا» قدس قرار داشت.

در پایان این ویدئو تصویری از مادران «هدار گولدن  و شاؤول آرون» آورده شده اسرای کنونی صهیونیست‌ها در دست حماس آورده شده و بر روی آن نوشته شده است: دولت‌های اسرائیل بر اصل «بازی با خانواده‌های اسرا» تکیه دارند و این روند همچنان ادامه دارد.

 «ابوعبیده» فرمانده کل گردا‌ن‌های «القسام» شاخه نظامی حماس 2 سال پیش (1395) گفت‌وگویی با شبکه «الاقصی» انجام داد و همزمان تصاویر مربوط به چهار اسرائیلی اسیر در دست حماس نیز منتشر شد.

در اولین واکنش صهیونیست‌ها به انتشار این تصاویر، وبگاه صهیونیستی «واللا» تلاش کرد این موفقیت را کم‌اهمیت جلوه دهد؛ این وبگاه نوشت: بیانیه القسام موضوع جدیدی نداشت.

در ادامه این بیانیه آمده است ارتش  رژیم صهیونیستی هویت‌های چهار نظامی که عکس آنها منتشر شده را می داند؛ دو تصویر مربوط به «هدار گولدن» و «شائول آرون» است که پیش‌تر و همزمان در جنگ 51 روز علیه غزه در سال 2014 کشته شدند (جسد آنها در دست القسام است).

در ادامه این گزارش آمده است دو تصویر دیگر یکی مربوط به «ابراهیم منگستو» آفریقایی‌تباری است که به فلسطین اشغالی سفر کرده و تصویر بعدی مربوط به «هاشم شعبان السید» از ساکنان نقب است؛ رژیم صهیونیستی سپس ادعا کرده هر دوی این افراد از اختلالات روانی رنج می‌برند و به اشتباه وارد نوار غزه شده‌اند.

حماس تا کنون هیچ اطلاعاتی درباره زنده یا مرده بودن این چهار نفر نداده است. 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس سه‌شنبه شب (دیشب) اعلام کرد این جنبش آماده تلاش برای حصول یک توافق تبادل اسرا از طریق طرف سوم است. 

انتهای پیام/ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول