اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مغرب: حل‌وفصل قضیه صحرا تنها از طریق سازمان ملل ممکن است

وزیر خارجه مغرب که برای شرکت در اجلاس اتحادیه آفریقا به پایتخت موریتانی سفر کرده است، تأکید کرد که حل‌‌وفصل منازعه با جبهه پولیساریو بر سر صحرای غربی تنها از طریق سازمان ملل ممکن خواهد بود.

مغرب: حل‌وفصل قضیه صحرا تنها از طریق سازمان ملل ممکن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس اتحادیه آفریقا در نواکشوت گفت که کلید حل قضیه صحراء در نیویورک است نه در آدیس‌آبابا.

وی افزود که نقش اتحادیه آفریقا حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای حل این قضیه خواهد بود نه یک ایفای نقش مستقل.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، وزیر خارجه مغرب همچنین تصریح کرد که سران کشورهای آفریقایی بر مرجعیت سازمان ملل و اتکا به آن برای حل قضیه صحرای غربی تأکید کردند.

پیش از این خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع دیپلماتیک حاضر در اجلاس اتحادیه آفریقا گزارش داد که «موسی فقی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در جلسه سران کشورهای آفریقایی که پشت درهای بسته برگزار شد، پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای حل منازعه مغرب و جبهه پولیساریو را مطرح کرد.

«ابراهیم غالی» دبیرکل جبهه پولیساریو نیز این موضوع را تأیید کرد و گفت که شرکت‌کنندگان در این اجلاس با تشکیل کمیته ریاستی برای حل این منازعه موافقت کردند.

کمیته مذکور متشکل از «ألفا کوندی» رئیس سابق اتحادیه آفریقا، «پل کاغامی» رئیس کنونی این اتحادیه به اضافه فقی خواهد بود.

سی‌ویکمین اجلاس اتحادیه آفریقا با محوریت مبارزه با فساد روز یکشنبه (دیروز) در نواکشوت پایتخت موریتانی با مشارکت سران ۲۲ کشور آغاز بکار کرد.

در این اجلاس دو روزه علاوه بر موضوع مبارزه با فساد، پرونده منازعه مغرب و جبهه پولیساریو بر سر صحرای غربی و اوضاع امنیتی منطقه ساحل آفریقا نیز بررسی می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول