اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

واکنش رسمی مغرب به مانور نظامی «پولیساریو»

سخنگوی رسمی دولت مغرب بر «موضع قاطعانه» این کشور در قبال اقدامات تحریک‌آمیز جبهه پولیساریو تأکید کرد.

واکنش رسمی مغرب به مانور نظامی «پولیساریو»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الخلفی» سخنگوی رسمی دولت مغرب گفت که موضع این کشور در قبال اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان پولیساریو که با حمایت و همدستی الجزایر در منطقه تیفاریتی صورت می‌گیرد، موضعی قاطعانه است.

به نوشته روزنامه مغربی «الأیام»، الخلفی اظهار داشت که جبهه پولیساریو در اقدامی تحریک‌آمیز مانورهایی را انجام می‌دهد و این مانورها نیز پس از آن صورت می‌گیرد که شورای امنیت از این جبهه خواست فورا از منطقه الکرکارات عقب‌نشینی کند که در واقع ضربه سنگینی به این جبهه بود.

وی افزود که جدایی‌طلبان پولیساریو با اقدامات تحریک‌آمیز خود در منطقه تیفاریتی وارد مقابله با قوانین بین‌المللی شده‌اند و در این باره مغرب نیز نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد تا راهکاری برای مقابله با نقض قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی پیدا کند.

جبهه پولیساریو روز یکشنبه گذشته به مناسبت چهل‌وپنجمین سالروز آغاز مبارزه مسلحانه خود جشن نظامی در منطقه تیفاریتی واقع در شرق دیوار حایل برگزار کرد که «ابراهیم غالی» رهبر و دبیرکل این جبهه نیز در آن حضور داشت.

«جبهه پولیساریو» به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی از سال 1973 دنبال استقلال «صحرای غربی» است و از سال 1976 که نیروهای اسپانیایی از این منطقه خارج شدند، با دولت مغرب درگیر شده است.

درگیری بین دو طرف مغرب و جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول