اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد مراکز پذیرش پناهجویان در راستای مقابله با قاچاقچیان انسان

یکی از مقامات اروپایی در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی گفت که اروپا می‌خواهد با کشورهای آفریقایی در زمینه مراکز پذیرش پناهجویان مذاکره کند.

تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد مراکز پذیرش پناهجویان در راستای مقابله با قاچاقچیان انسان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی نشست اخیر سران اروپایی درباره بحران پناهجویان،  کمیسیون اروپا می‌خواهد با کشورهای آفریقایی در زمینه ایجاد مراکزی برای پذیرش پناهجویان وارد مذاکره شود.

«گونتر اوترینگ» کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا در این مورد به روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» گفت: « اروپا خواستار مشارکت با کشورهای شمال آفریقاست؛ چه آنهایی که مستقیم در  حاشیه دریای مدیترانه هستند و یا آنها که در منطقه ساحل قرار دارند.»

هدف از این اقدام دستیابی به راهکاری منصفانه است که به اقدامات خشونت‌بار قاچاقچیان پایان دهد در عین حال این اقدام نباید به ایجاد بی‌دلیل موانع منتهی شود. اوترینگ به نام هیچ کشوری اشاره نکرده است اما روزنامه آلمانی اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه کمیسیون اروپا در نظر دارد تا با لیبی، مالی، نیجر و نیجریه وارد تعامل شود.

کشورهای اروپایی در جریان نشست دو روزه در روزهای پنجشنبه و جمعه کشورهای اروپایی در زمینه تشدید سیاست‌های پناهجویان توافق کردند. اروپایی‌ها می‌خواهند که پناهجویان را در مراکز خارج از اتحادیه اروپا نگه دارند و پناهجویانی که از دریا نجات داده می‌شوند به این مراکز منتقل شوند. مصر، تونس، الجزیره و مغرب چنین پیشنهادی را رد کرده‌‌اند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرده است که ورای حقوق این کشورها نباید تصمیم‌گیری شود و حقوق‌ بین‌الملل باید محترم شمرده شود.

اوترینگ همچنین اعلام کرده است که کشورهای اروپایی باید هزینه‌های بیشتری برای بودجه اروپا بپردازند تا به این وسیله نیروهای حفاظت از مرزهای اروپای Frontex  تا سال 2020 به 10 هزار نفر افزایش یابد وافزود: «من امیدوارم که کشورهای عضو در صورت نیاز خدمات بیشتری ارائه دهند.»

 از آغاز بحران پناهجویان، آلمان همواره سیاست درهای باز را دنبال کرده است و بیشترین تعداد پناهجو را پذیرفته است. در پی شدت گرفتن اختلافات میان کشورهای اروپایی در زمینه پذیرش پناهجویان و بالا گرفتن اختلافات میان احزاب حاکم دولت آلمان،  مقامات اروپایی پنجشنبه و جمعه گذشته در بروکسل نشستی ترتیب دادند. این نشست به ویژه پس از خودداری ایتالیا از پذیرش کشتی حامل پناهجویان در دریای مدیترانه و واکنش های انتقادی فرانسه اهمیت خاصی داشت.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول