اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون در مورد وقوع بحران سیاسی در ارتباط با بحران پناهجویان هشدار داد

رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن رایزنی درباره شماری از مسایل، درباره بحران پناهجویان و تبدیل شدن این وضعیت به بحرانی سیاسی هشدار داد.

ماکرون در مورد وقوع بحران سیاسی  در ارتباط با بحران پناهجویان هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که فرانسه و شماری دیگر کشورهای اروپایی در زمینه پذیرش پناهجویان در کشتی امدادی Lifeline با هم اتفاق نظر دارند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان،پس از اینکه مالت به دنبال چندین روز بستن مرزهای آبی خود بر روی کشتِی‌های امدادی، سرانجام برای پهلو گرفتن کشتی امدادی، مجوز صادر کرد، ماکرون از این اقدام تقدیر کرد و گفت که «جوزف موسکات» نخست‌وزیر مالت گامی در راستای همگرایی  اروپایی برداشته است.

ماکرون همچنین در جریان دیدار با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان  در واتیکان هم به بحران سیاسی اشاره کرده است و خواستار تقویت همکاری با لیبی شده است تا به این وسیله از انتقال خطرناک پناهجویان در مسیر دریایی جلوگیری شود. وی همچنین در زمینه اینکه درخواست پناهندگی افراد در خاک لیبی بررسی شود هم اعلام آمادگی کرد. بر طبق اعلام واتیکان، علاوه بر بحران پناهجویان، پاپ و ماکرون درباره خلع سلاح جهانی و آینده اتحادیه اروپا هم به تبادل‌نظر پرداختند.

در بحبوحه اختلافات میان احزاب حاکم  در دولت آلمان در زمینه آینده سیاست‌های مهاجرتی در این کشور و بالا گرفتن تنش‌ها میان ایتالیا و فرانسه پس از خودداری ایتالیا از پذیرش کشتی امدادی آلمانی در دریای مدیترانه و واکنش انتقادی پاریس، یکشنبه شب نشستی در زمینه رسیدگی به بحران پناهجویان برگزار شد.

«آنگلا مرکل» و ماکرون فقط دو نفر از مقامات اروپایی بودند که در  این جلسه شب  شرکت داشتند. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله مجارستان، لهستان، جمهوری چک و اسلوواکی که سیاست‌های ضد مهاجرتی دارند در این نشست شرکت نکردند. ایتالیا، یونان، مالت، بلغارستان، بلژیک، هلند، کرواسی، اسلوونی، دانمارک، فنلاند، اسپانیا، سوئد و لوکزامبورگ و اتریش از دیگر کشورهای شرکت‌کننده در نشست دیشب بودند.

اتحادیه اروپا از سال 2015 با ورود موجی از پناهجویان مواجه است. هزاران تن در پی بحرانی شدن شرایط در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا راهی اروپا شده‌اند. این افراد تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف از جمله ایتالیا، یونان، ترکیه و بالکان خود را به اروپا برسانند. هدف اصلی از ورود به اروپا، رسیدن به آلمان و یا سوئد است پناهجویان می‌خواهند با استفاده از شرایط اقتصادی این کشورها، زندگی بهتری برای خود مهیا کنند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول