اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم حمایت‌ نظامی آمریکا از پیشمرگه در عراق

فرمانده بخش مرکزی نیروهای آمریکایی در دیدار با نخست‌وزیر منطقه کردستان بر تداوم حمایت نظامی کشورش از نیروهای پیشمرگه تأکید کرد.

تداوم حمایت‌ نظامی آمریکا از پیشمرگه در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان، عصر یکشنبه (دیروز) میزبان «جوزف فوتیل» فرمانده بخش مرکزی نیروهای آمریکایی ، سرکنسول آمریکا در منطقه کردستان و هیأت همراه آنها بود.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیر منطقه کردستان که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، در این دیدار درباره اوضاع امنیتی و سیاسی در منطقه و عراق و نیز تلاش‌ها و اقدامات پس از انتخابات پارلمانی این کشور که با هدف تشکیل دولت جدید عراق انجام می‌شود و نیز نقش کردها در این پروسه رایزنی شد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره ضرورت همکاری نظامی میان ائتلاف بین‌المللی، عراق و پیشمرگه و به طور خاص در زمینه بیرون کردن بقایای داعش و از بیت بردن تحرکات اخیر آن در منطقه توافق کردند. در همین راستا نیز، هماهنگی بالای میان ائتلاف و پیشمرگه مورد تقدیر قرار گرفت و بر ضرورت تداوم کمک‌های نظامی آمریکا به پیشمرگه تاکید شد.

ژنرال«بیکر» فرمانده دفتر هماهنگی‌های مشترک در عراق، اواخر سال پیش اعلام کرده بود که آمریکا به کمکهای تسلیحاتی خود برای نیروهای پیشمرگه ادامه خواهد داد و کنگرهآمریکا تصمیم گرفته است در سال 2018 به مبلغ 364 میلیون دلار به وزارت پیشمرگه کمک کند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول