اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات ساکنان رقه سوریه علیه کُردهای تحت حمایت آمریکا

همزمان با بالا گرفتن موج اعتراضات در رقه علیه گروه نیروهای دموکراتیک سوریه، این مسئله در ریف دیرالزور نیز شدت گرفته است؛ به گونه‌ای که شعارهایی علیه این گروه در شهرک «الشحیل» نوشته شده است.

تظاهرات ساکنان رقه سوریه علیه کُردهای تحت حمایت آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عناصر گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر آنان از کٌردها هستند روز گذشته با عناصر گروه «ثوار الرقه» درگیر شدند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزار داد که ثوار الرقه و نیروهای دموکراتیک که هر دو تحت حمایت ائتلاف آمریکا قرار دارند، در شهر رقه درگیر شدند که یک گروه از ائتلاف برای پایان دادن به این درگیری وارد عمل شد.

رسانه های معارض در توضیح علت این درگیری اعلام کردند که عناصر دموکراتیک در محله «الرمیله» در شمال شرق رقه به مقر عناصر ثوار الرقه حمله کردند.

وبگاه «الرقه 24» اما گزارش داد که نیروهای دموکراتیک به منزل یکی از سرکرده های ثوار الرقه حمله کردند که گروهی از ساکنان این محله با آنان مقابله کردند و پس از آن با هم درگیر شدند.

نیروهای کُرد نیز در واکنش به ایستادگی ساکنان این منطقه،  از تیربار استفاده کرده و منازل این افراد را در این محله به شدت تیرباران کردند.

مردم این منطقه نیز پس از این حملات، علیه نیروهای کُرد دست به تظاهرات زدند که در واقع نخستین تظاهرات در نوع خود بود.
نیروهای کُرد دو روز پیش به مقر ثوار الرقه در محله الرمیله حمله کرده و از آنان خواسته بودند که رقه را ترک کنند.

کُردها برای رسیدن به خواسته خود در بیرون کردن نیروهای ثوار الرقه دست به وارد کردن تجهیزات و جنگ افزار زدند و در این منطقه مستقر کردند.
منابع معارض خبر دادند که ساکنان محله الرمیله در کنار نیروهای ثوار الرقه هستند و به همین دلیل خواستار خروج کُردها از رقه هستند.

ثوار الرقه از بزرگترین تشکلات عربی بود که در گروه نیروهای دموکراتیک حضور داشتند. البته درگیری با داعش سبب شد که به این گروه بپیوندند. عناصر ثوار در واقع اغلب از افراد بومی رقه هستند.

در همین راستا، روزگذشته چند فرد ناشناس که خود را عضو گروه «ابوحسن» معرفی کردند در شهرک «الشحیل» واقع در ریف دیرالزور علیه نیروهای کُرد شعار نوشتند.

این افراد نوشته بودند که «ارتش آزاد در راه است» و «مرگ بر سگهای [عبدالله] اوجالان»؛ اوجالانی که رهبر و بنیانگذار حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول