اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

تماس تلفنی وزیر خارجه لوکزامبورگ با ظریف و حمایت از برجام و تداوم آن

وزیر خارجه لوکزامبورگ در تماس تلفنی با ظریف ضمن اعلام حمایت از برجام بر لزوم تداوم آن تاکید کرد.

تماس تلفنی وزیر خارجه لوکزامبورگ با ظریف و حمایت از برجام و تداوم آن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «ژان اسلبورن» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ ظهر امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن اعلام حمایت از برجام بر لزوم تداوم آن تاکید کرد.

وی با اشاره به تلاش اتحادیه اروپا برای بهره مندی ایران از مزایای برجام خواستار حفظ آن به عنوان یک دستاورد بین‌المللی شد.

اوضاع فلسطین و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو مقام بود.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز روز گذشته در تماس تلفنی با ظریف درباره برجام و برنامه‌های آلمان و اتحادیه اروپا برای حفظ آن گفتگو و تبادل نظر کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرصت دادن به دیپلماسی در زمانی فشرده را برای تضمین انتفاع مردم ایران از برجام مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه آلمان هم ضمن تایید محدودیت زمانی، از برنامه ریزی دولت آلمان در داخل این کشور و نیز در سطح اروپا برای بررسی راههای حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع آن خبر داد.

به گزارش فارس، پس از خروج آمریکا از برجام وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه نیز پیش از این با ظریف تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

«بوریس جانسون» و «ژان ایو لودریان» چهارشنبه 19 اردیبهشت در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمدجواد ظریف ضمن حمایت از تداوم برجام، بر لزوم بهره‌مندی ایران از منافع این توافق تاکید کردند.  

وزیر خارجه کشورمان در این تماس تلفنی ضرورت ارائه تضمین از سوی دیگر طرف‌های برجام برای دستیابی ایران به منافعش از این توافق را مورد تاکید قرار داد و در این گفت‌وگوها برای انجام دیدارهای فشرده کارشناسی و نیز در سطح وزرا توافق شد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه 21 اردیبهشت ماه تلفنی درباره لزوم تداوم برجام با ظریف گفت‌وگو کرد.در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضرورت ارائه تضمین‌های لازم برای دستیابی ملت ایران به منافع برجام را مورد تاکید قرار داد. برنامه‌ریزی و توافق در خصوص نشست روز سه شنبه با وزرای خارجه سه کشور اروپایی در بروکسل از دیگر محورهای گفت‌وگوی ظریف و موگرینی بود.

وزرای خارجه نروژ و ژاپن نیز روز جمعه 21 اردیبهشت ماه در تماس‌های تلفنی جداگانه با ظریف ضمن حمایت از تداوم برجام، بر لزوم بهره مندی ایران از منافع این توافق تاکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول