اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

گروه های همسو با صهیونیست ها در لبنان خواستار آتش بس شدند

در پی درگیری های شدید در بیروت نیروهای فالانژ تحت الحمایه اسرائیل با صدور یک بیانیه آشتی جویانه خواهان آتش بس شدند.

گروه های همسو با صهیونیست ها در لبنان خواستار آتش بس شدند

رخدادهای 15 اردیبهشت 64

چکیده:

  • آیت الله جنتی اقدامات انجام شده توسط بخش قرآن سازمان تبلیغات اسلامی را اعلام کرد.

 

  • وزیر اطلاعات: در عملیات بدر 8 تن از منافقین که برای عراق جاسوسی می کردند دستگیر شدند.

 

  • موسوی: نبروهای مومن و متعهد باید مراقب نفوذ لیبرالیسم، خطوط انحرافی و ضدانقلاب در دانشگاه ها باشند.

 

  • فالانژها خواهان آتش بس فوری شدند.

 

تشکیل شورای نظارت بر چاپ و نشر قرآن

آیت الله جنتی سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی دیروز طی یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی اقدامات و فعالیت های بخش قرآن این سازمان را تشریح کرد.

آیت الله جنتی گفت: آنچه که مهم است و بخش قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به انجام آن کرده تشکیل شورای نظارت بر چاپ و نشر صحف است که در بیشتر کشورهای اسلامی چنین شورایی وجود دارد و نظارت بر چاپ و نشر قرآن را بر عهده دارد.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در ایران نیز عده ای اقدام به چاپ قرآن می کردند که با غلط های زیادی چاپ می شد و این کتاب خداوند وسیله سوداگری قرار می گرفت.

آیت الله جنتی افزود: به همین دلیل شورای بخش قرآن مرکب از استادان، قاریان و آشنایان به رسم الخط قرآن و زبان عربی آماده شدند قرآن های چاپ شده را زیر نظر بگیرند و اگر کسی بخواهد اقدام به چاپ قرآن کند باید به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کند تا مجوز چاپ داده شود.(1)

وزیر اطلاعات در گفت و گویی مطبوعاتی با اشاره به جاسوسی منافقین برای رژیم صدام گفت: منافقین در ازای پول برای رژیم صدام جاسوسی می کنند و ما در این رابطه اسناد و مدارکی نیز داریم. در جریان عملیات بدر 8 نفر از منافقین که برای عراق جاسوسی می کردند دستگیر شدند.

 

ری شهری: تبادل اطلاعاتی با سایر کشورها نداریم

وزیر اطلاعات در مورد زندانیان سیاسی و وضعیت آنها نیز گفت: زندانی سیاسی کسی است که کارش سیاسی است کسی که دست به اسلحه می برد دیگر کار سیاسی انجام نمی دهد بلکه خرابکار و جنایتکار است و اینها افراد محارب و ضدانقلاب و جنایتکاران سیاسی هستند.

حجت الاسلام ری شهری در مورد ساختار تشیکلاتی وزارت اطلاعات نیز گفت: در حال حاضز تشکیلات وزارت اطلاعات در تهران و شهرستان ها مشخص شده و مدت کوتاه دیگری لازم دارد تا تکمیل شود. وی درمورد تبادل اطلاعات با سازمان های اطلاعاتی سایر کشورها نیز گفت: وزارت اطلاعات در حال حاضر تبادل اطلاعاتی با هیچ کشوری ندارد وزارت اطلاعات اگر بخواهد با کشور دیگری تبادل اطلاعاتی داشته باشد نیاز به تصمیم هیئت دولت که با حضور رئیس جمهور اتخاذ شده باشد دارد.(2)

 

هشدار موسوی نسبت به نفوذ لیبرالیسم در دانشگاه ها

هیت دولت صبح امروز به ریاست مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه علنی داد.

در این جلسه وضعیت دانشگاه های کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این رابطه دکتر فاضل وزیر فرهنگ و آموزش عالی گزارشی تقدیم هیئت دولت کرد و در مورد مدیریت دانشگاه ها و مشکلات ناشی از تداخل در امر مدیریت مطالبی را بیان کرد.

آقای موسوی نیز در نشست امروز هیئت دولت با تاکید بر این که در جریان استمرار انقلاب اسلامی دولت و نظام باید روی نیروهای متعهد و انقلابی تکیه کند اظهار داشت: نیروهای مومن و متعهد دانشگاه ها باید مراقبت کامل نسبت به نفوذ لیبرالیسم و خطوط انحرافی و  ضدانقلاب در دانشگاه را داشته باشند.

نخست وزیر افزود: نیروهای اسلامی دانشجویی سربازان دلسوز انقلابند و باید تکیه گاه اصلی انقلاب باشند.(3)

 

فالانژها در لبنان خواستار آتش بس شدند

در پی درگیری های شدید در بیروت نیروهای فالانژ تحت الحمایه اسرائیل با صدور یک بیانیه آشتی جویانه خواهان آتش بس شدند. این بیانیه به روشنی از وضع بحرانی فالانژها در نبرد جاری حکایت دارد. درگیری های بیروت که بعدازظهر جمعه به اوج خود رسید چند روز پس از شکست نیروهای فالانژ در منطقه صیدا شعله ور گردید. نیروهای فالانژ پس از فرار از صیدا و مناطق اطراف آن به بیروت و فلسطین اشغالی عزیمت کرده اند. از سوی دیگر بر اساس گزارش های واصله گروهی از شبه نظامیان فالانژ که در پی شکست های اخیر به فلسطین اشغالی گریخته بودند روز جمعه (پریروز) توسط سه کشتی از بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی راهی بیروت شدند. فالانژها به سرکردگی سمیر جع جع که تحت الحمایه رژیم صهیونیستی هستند اخیرا به بهانه نزدیکی امین جمیل رئیس جمهور لبنان به سوریه دست به شورش زده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 15 اردیبهشت 64، ص 3
2. کیهان، 15 اردیبهشت 64، ص 18
3. کیهان، 15 اردیبهشت 64، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 15 اردیبهشت 64، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول