اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لبنان؛ انتخاب جدید/ نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با فارس:

ائتلاف میان «حزب‌الله و امل» راهبردی است/ دستاوردهای مقاومت برای لبنان «آشکار» است

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان، ائتلاف میان «حزب‌الله و امل» در تمامی حوزه‌ها را فراتر از انتخابات خواند و افزود: خدمات مقاومت به لبنان ، واضح و آشکار است و نمی‌توان مانند برخی احزاب، دشمن صهیونیستی را نادیده گرفت.

ائتلاف میان «حزب‌الله و امل» راهبردی است/ دستاوردهای مقاومت برای لبنان «آشکار» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات پارلمانی لبنان پس از سال‌ها انتظار بالاخره امروز (یکشنبه/16 اردیبهشت) در حال برگزاری است و مردم این کشور از همان ابتدای باز شدن مراکز رأی‌گیری به پای صندوق‌ها آمدند.

در همین رابطه «ایوب حمید» نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس در ابتدا به پیش‌بینی نتایج احتمالی انتخابات پارلمانی این کشور پرداخت و اظهار داشت: طبیعتا این موضوع به رأی‌دهندگان مربوط است و آنها تعیین می کنند کدام جریان، اکثریت مجلس را در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: ائتلاف ها در این پارلمان با گذشته متفاوت است و پس از تعیین نتایج، همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف آغاز می شود. ائتلاف میان جنبش حزب الله و أمل، ائتلافی انتخاباتی و مرحله ای نیست بلکه ائتلافی راهبردی است؛ بنابراین لیست‌های تنظیم شده از سوی آنها در کل کشور بر اساس همکاری آماده شده است.، بر همین اساس نیز تفاهم اساس تمام مراحل مشورتی پس از انتخابات پارلمانی است.

وی در خصوص تاثیر برگزاری این انتخابات بر تحکیم لبنان و مقابله با رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: برخی از گروه‌های لبنانی در برابر دشمن صهیونیستی سیاست فاصله گرفتن و دوری گزینی را قبول دارند اما این منطق صحیح نیست زیرا اسرائیل دشمنی تاریخی است و فلسطین را اشغال کرده است، بنابراین ما نمی توانیم نسبت به این مسأله مرکزی برای آزادگان جهان عرب و اسلام، بی تفاوت باشیم. ما و بسیاری از مردم و جریان‌های سیاسی در لبنان معتقدیم که نمی توان در درگیری با دشمن صهیونیستی بی طرف بود، برخی‌ها در لبنان نظر دیگر دارند و این حاصل دیکته خارجی‌ها است که نفعی برای فلسطین و محور مقاومت ندارد.

نماینده پارلمان لبنان ضمن اشاره به ارتباط برخی جریان‌های لبنانی با طرف‌های خارجی تاکید کرد: هیچ انتخاباتی در لبنان بدون دخالت‌ها و دیکته خارجی‌ها برگزار نمی‌شود و ممکن است تاثیر آن کم یا زیاد باشد؛ تاثیر کمک های مالی واضح و آشکار است و مردم نیز نسبت به پول های انتخاباتی ملاحظات زیادی دارند.

وی در پایان درباره دستاوردهای مقاومت اسلامی برای لبنان در زمینه های نظامی و امکان موفقیت آن در عرصه سیاسی و اقتصادی نیز بیان داشت: مقاومت اسلامی موجب بیرون راندن اسرائیل از خاک لبنان شده و اعلام می‌کنیم که تا زمانی که دشمن اسرائیلی وجود دارد، مقاومت حق و واجب و شریف است، مقاومت به عنوان یک قدرت اصلی در لبنان برای لبنان فعالیت می‌کند و کشور را از خطر تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها حفظ کرده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول