اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لبنان؛ انتخاب جدید/عضو اجرایی حزب‌الله در گفت‌وگو با فارس:

واشنگتن، تل‌آویو و ریاض در انتخابات لبنان مداخله می‌کنند/ حریری قادر به رها شدن از اراده سعودی‌ها نیست

عضو شورای اجرایی حزب‌الله ضمن تأکید بر دخالت عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا در انتخابات لبنان با هدف تضعیف مقاومت، افزود: نتایج انتخابات پارلمانی به نفع محور مقاومت خواهد بود.

واشنگتن، تل‌آویو و ریاض در انتخابات لبنان مداخله می‌کنند/ حریری قادر به رها شدن از اراده سعودی‌ها نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات پارلمانی لبنان امروز (یکشنبه) 16 اردیبهشت در حال برگزاری است و نزدیک به 600 نامزد در قالب 77 فهرست در 15 حوزه انتخاباتی با هم رقابت می‌کنند.

در همین راستا شیخ «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره نتایج احتمالی انتخابات پارلمانی لبنان و تاثیر آن بر آینده سیاسی این کشور تصریح کرد: موضوع انتخابات پارلمانی در این مرحله، موضوع واقعا حساسی است. زیرا برخی دخالت‌های خارجی در این انتخابات وجود دارد و آمریکایی‌ها، سعودی‌ها به همراه اسرائیلی‌ها در حمایت از برخی طرف‌ها، در انتخابات داخلی مداخله می‌کنند تا بدین صورت مقاومت را تضعیف کنند و از دستیابی مقاومت به فراکسیون قوی در پارلمان آینده لبنان جلوگیری به عمل آورند.

وی افزود: هدف از تمامی این اقدامات نیز تغییر موقعیت و جایگاه لبنان برای انتقال از محور کنونی به محور دیگری است اما ما مطمئن هستیم که ملت ما در برابر حجم توطئه‌ها علیه مقاومت آگاه است و با عدم تبعیت از این توطئه‌ها، مانع از تحقق اهداف آن ها می شود. توطئه‌گران در نوبت‌های گذشته نیز با حملات و تجاوزات مکرر به لبنان از طریق دشمن صهیونیستی و گروه‌های تکفیری در صدد تضعیف مقاومت و از بین بردن اراده آن بودند اما شکست خوردند. مردم ما از طریق آراء خود این توطئه جدید در تضعیف مقاومت را هم ناکام خواهند گذاشت.

عضو ارشد حزب الله در خصوص اهمیت این انتخابات با توجه به تهدیدات صهیونیست ها مبنی بر حمله به مقاومت نیز تاکید کرد: ما به آینده کشورمان مطمئن هستیم و از طریق این عملیات دموکراتیک اجازه تسلط آن ها بر لبنان و آینده سیاسی آن را نمی‌دهیم. ائتلاف گسترده ما با هم پیمانان مانع از تاثیر این تهدیدات بر آینده لبنان و ایفای نقش آن در منطقه می شود.

وی در رابطه با حمایت سعودی‌ها از جریان «المستقبل» در انتخابات پارلمانی لبنان و وضعیت روابط کنونی آل سعود با «سعد الحریری» رئیس این جریان و نخست‌وزیر لبنان نیز بیان داشت: ما معتقدیم که سعد الحریری قادر به رها شدن از اراده سعودی‌ها نیست.

شیخ دعموش ادامه داد: سعودی‌ها در صورتی به متحدان خود در لبنان کمک می کنند که این جریان ها دشمنی خود را با مقاومت اعلام کنند. بنابراین ما بر این باوریم که سعد الحریری درمرکز پروژه سعودی در لبنان قرار دارد و این موضوع را در سخنرانی‌ها و مواضعش به صورت متعدد اعلام و تصریح کرده است. الحریری اعلام کرده که طرحش تقابل با مقاومت و خلع سلاح آن است و اکنون در جریان سخنان انتخاباتی خود نیز بسیاری از گروه های مذهبی را تحریک می کند تا با ترساندن مردم از مقاومت، موجب شود مردم به مقاومت و متحدانش رای ندهند. احتمال دارد سعودی ها در صدد آزمایش الحریری در مرحله کنونی باشند تا نحوه تعاملشان با وی در آینده را بررسی کنند.

وی در پایان درباره پیش بینی خود از میزان موفقیت جریان حزب‌الله و امل در برابر المستقبل نیز تاکید کرد: وضعیت انتخاباتی ما خوب است و با اطمینان و بدون ترس و نگرانی وارد این انتخابات می شویم. از طریق این انتخابات در صدد کسب فراکسیون پارلمانی گسترده در مجلس آینده هستیم و مردم ما همانند گذشته در کنار گزینه مقاومت به عنوان بخش اصلی و گزینه ملی در لبنان هستند. مطمئنیم که نتایج انتخابات به مصلحت و نفع این محور و گزینه (مقاومت) است.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول