اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

نماینده عراقی: عربستان عمل به تعهدات مالی‌ در قبال بغداد را به تاخیر می‌اندازد

نماینده پارلمان عراق در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور، فاش کرد که با وجود درخواست مکرر بغداد، ریاض عمل به تعهدات مالی‌اش در قبال عراق را به تاخیر انداخته است.

نماینده عراقی: عربستان عمل به تعهدات مالی‌ در قبال بغداد را به تاخیر می‌اندازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول عالی‌رتبه عراق اعلام کرد که عربستان هفته‌هاست که از عمل به تعهدات مالی‌اش در قبال عراق، شانه خالی می‌کند و منتظر برگزاری انتخابات ۱۲ می آینده (۲۲ اردیبهشت) و نتایج آن است.

این مقام در گفت‌وگو با روزنامه قطری «الرایة» اظهار داشت: عربستان متعهد شده است که یک میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و ۵۰۰ میلیون دلار اضافی برای حمایت از صادرات عراق، به این کشور کمک کند و مبلغی نیز برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهرهای جنگ‌زده اختصاص دهد.

«صادق المحنا» نماینده پارلمان عراق، اظهار داشت: دولت عراق از سوی ساکنان شهرهای تخریب شده به دست داعش در شمال و غرب کشور، تحت فشار شدیدی است و میلیون‌ها عراقی بدون خدمات در این شهرها به سر می برند و نزدیک به ۲۵۰ هزار منزل و واحد مسکونی نابود شده‌اند و ساکنان شهرهای جنگ‌زده از بیماری و سوء تغذیه رنج می‌برند.

وی  تاکید کرد: دولت عراق برای بار دوم طی دو ماه گذشته، از کشورهای عربی و خارجی که طی کنفرانس بازسازی عراق در کویت متعهد به پرداخت مبالغ مالی به بغداد شده بودند، خواسته است که به تعهداتشان عمل کنند و وام‌ها و کمک‌های مالی برای شهرهای جنگ‌زده عراق را هرچه سریعتر در اختیار بغداد قرار دهند.

 وی افزود: بغداد امروز و فردا کردن عربستان و امارات را متوجه شده است و شاید دلیل آن این است که ریاض منتظر نتایج انتخابات پارلمانی عراق است زیرا نگران رسیدن یک شخصیت کاملا همسو با سیاست‌های ایران به قدرت از طریق این انتخابات است.

کویت در نیمه فوریه گذشته میزبان کنفرانس بازسازی شهرهای آزادشده از دست داعش بود و طی آن بیش از ۶۰ کشور عربی و خارجی شرکت کردند و وعده کمک بیش از ۳۰ میلیاردلار به بغداد برای عبور از مرحله پساداعش داده شد.

المحنا افزود: بهبود روابط عراق با کشورهای عربی از جمله عربستان، موجب باز شدن باب کمک‌های مالی و هدایای آنها شد اما متاسفانه، تا به امروز هیچ یک از تعهدات مالی عربستان در قبال عراق، عملی نشده است. معتقدم که عربستان منتظر نتیجه انتخابات است و این تحلیل شخصی من است. نشانه‌های موجود می گوید که این تاخیر در پرداخت کمک‌های مالی تنها به انتخابات باز می‌گردد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول