اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تکذیب ادعای آمریکا از سوی شورای عالی دفاع

با توجه به مندرجات رسانه های صهیونیستی آمریکا مبنی بر اقدام ایران برای انتقال سلاح های شیمیایی خود به جبهه های جنگ ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد.

تکذیب ادعای آمریکا از سوی شورای عالی دفاع

رخدادهای 4 اردیبهشت 64

چکیده:

  • موسوی: ما اگر تصور کنیم که توطئه های فرهنگی، سیاسی و نظامی آمریکا پایان یافته دچار تزلزل شده ایم.

 

  • ما به انقلاب مستمر فرهنگی نیاز داریم یعنی همان چیزی که از آن غفلت می کنیم.

 

  • وزیر کشور: ایجاد هرگونه بی نظمی و تجمع و راهپیمایی و یا تعرض به دیگران توسط افراد غیر مسئول خلاف قانون است.

 

  • ستاد تبلیغات جنگ ادعای آمریکا در مورد قصد ایران برای استفاده از  سلاح شیمیایی را تکذیب کرد.

 

  • 48 اسیر معلول عراقی به طور یک جانبه آزاد می شوند.

 

موسوی: حاکمیت مکتب در سیاست داخلی و خارجی باید محرز باشد

آقای مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به توطئه های آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: آمریکا بر ضد ما هر لحظه در حال توطئه از طریق فرهنگی، سیاسی و نظامی است ما اگر تصور کنیم که این توطئه پایان یافته است و هر لحظه که چنین اندیشه ای داشته باشیم همان لحظه واقعا سست می شویم.

نخست وزیر افزود: متاسفانه این ضرورت که به طور دائم ما باید مبارزه فرهنگی و انقلاب فرهنگی در جامعه داشته باشیم مورد توجه قرار نمی گیرد. امروز آن حقیقتی که به طور قاطعانه و در تمام صحنه ها باید پذیرفته شود و نیز در اولویت قرار داشته باشد نظام ارزشی برامده از مکتب است و این حاکمیت مکتب در دانشگاه ها در سیاست داخلی و خارجی و در اقتصادمان باید محرز باشد.

نخست وزیر تاکید کرد: نیروهای انقلابی باید همیشه در صحنه باشند نهادهای انقلابی باید همیشه در صحنه باشند شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید توجه خودش را به مسائل اصلی و اساسی داشته باشد که دارد.(1)

 

هشدار ناطق نوری به هنجارشکنان

 آقای ناطق نوری وزیر کشور دیشب با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد با افرادی که عفت عمومی را رعایت نمی نمایند و به فساد و فحشا و منکرات دامن می زنند برخورد قاطع خواهد شد و نیروهای انتظامی موظف هستند ضمن کنترل دقیق کلیه اماکن عمومی افراد خاطی را جلب و تحویل مراجع قضائی دهند. از دادگاه های مبارزه با منکرات نیز خواسته می شود با مرتکبین این جرائم برخورد قاطع داشته باشند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مسئولیت برخورد با منکرات و موارد خلاف عفت عمومی بر عهده دستگاه های مربوطه است و بدیهی است ایجاد هرگونه بی نظمی، تجمع و راهپیمایی و یا تعرض به دیگران توسط افراد غیرمسئول خلاف قانون بوده و نیروهای انتظامی موظف هستند با این گونه موارد برخورد و افراد خاطی را دستگیر و به مقامات قضائی تسلیم نمایند.(2)

 

 تکذیب ادعای آمریکا از سوی ستاد تبلیغات جنگ

با توجه به مندرجات رسانه های صهیونیستی آمریکا مبنی بر اقدام ایران برای انتقال سلاح های شیمیایی خود به جبهه های جنگ و آمادگی ایران برای کاربرد اینگونه سلاح ها ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: انتشار این مطالب در جهت انجام یک توطئه طراحی شده از سوی امپریالیزم آمریکا در حمایت از رژیم عراق علیه ایران اسلامی است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن آن که کاربرد هر گونه سلاح شیمیایی را محکوم می کند و خود را به رعایت اصول و قوانین جنگ کماکان پایبند می داند امیدوار است تلاش های بین المللی بتواند رژیم جنگ افروز عراق را از کاربرد سلاح های شیمیایی بر حذر دارد و حکام بغداد را به رعایت قوانین مورد احترام بقیه مردم جهان متقاعد سازد.(3)

 

آزادی یک جانبه 48 اسیر عراقی

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد؛ 48 اسیر معلول عراقی به طور یک جانبه توسط ایران آزاد خواهند شد. وزارت امور خارجه کشورمان در این زمینه اعلام کرد اونال سومونجو مدیرعامل جمعیت هلال احمر ترکیه روز گذشته در راس هیئتی جهت انجام مقدمات بازگشت این عده وارد تهران شده است این هیئت روز چهارشنبه با 48 اسیر آزاد شده ملاقات خواهد کرد. اسرا پس از انجام مقدمات اولیه ظرف دو روز آینده به آنکارا منتقل خواهند شد.

همزمان با آزادی 48 اسیر معلول عراقی توسط ایران از موصل نیز خبر می رسد اعتراض مردم موصل به کشته شدن تعداد زیادی از اهالی این شهر در عملیات بدر با برخورد وحشیانه رژیم بعث مواجه شد. رژیم عراق برای خاموش کردن اعتراضات مردم موصل 25 تن از افراد سرشناس شهر را که در زندان به سر می بردند زنده زنده در آتش سوزاند و پس از آن نیز خبر این جنایت هولناک توسط عوامل رژیم در سطح شهر و در میان مردم منتشر شد.(4)

منابع:

1. کیهان، 4 اردیبهشت 64، ص 3
2. اطلاعات، 4 فروردین 64، ص3
3. کیهان، 4 فروردین 64، ص 17
4. جمهوری اسلامی، 4 اردیبهشت 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول