اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پی تشدید تنش بین امارات و سومالی

امارات بیمارستان شیخ زاید را در سومالی تعطیل کرد

در پی تشدید تنش بین امارات و سومالی که گفته می‌شود بحران قطر نیز در آن بی‌تأثیر نبوده است، امارات بیمارستان شیخ زاید در موگادیشو را تعطیل کرد.

امارات بیمارستان شیخ زاید را در سومالی تعطیل کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در بیمارستان شیخ زاید در موگادیشو گفت که پس از ابلاغیه اداره بیمارستان، روز دوشنبه(دیروز) این بیمارستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گفته وی تجهیزات بیمارستان نیز به مقر سفارت امارات در شرق موگادیشو منتقل شد.

وبگاه «الصومال الجدید» به نقل از یکی از پرسنل بیمارستان گزارش داد که علت تعطیلی این بیمارستان تنش به وجود آمده بین امارات و سومالی در پی مصادره دلارهای امارات در فرودگاه بین‌‌المللی موگادیشو است.

وی افزود که بخشی از این مبالغ مالی به داروها و حقوق کارکنان بیمارستان تعلق داشت.

بیمارستان شیخ زاید ۴ ژوئن ۲۰۱۵ در محله عبدالعزیز در موگادیشو افتتاح شده است.

تنش بین امارات و سومالی اخیرا تشدید شده است و روز شنبه نیز مسئولان امنیتی سومالی در فرودگاه بوصاصو واقع در اقلیم بونتلاند در شمال شرقی این کشور با درخواست افسران اماراتی برای انتقال یک محموله نظامی با یک هواپیمای ویژه به کشور خود مخالفت کردند.

هفته گذشته نیز دولت سومالی به دنبال مصادره ۱۰ میلیون دلار اماراتی در فرودگاه موگادیشو پایان مأموریت امارات برای آموزش نیروهای سومالی را اعلام کرده بود.

وزارت بنادر و حمل و نقل دریایی سومالی اخیرا نیز لغو توافقنامه سه‌جانبه امضا شده بین شرکت بین‌المللی بنادر دبی، جمهوری خودخوانده سومالی‌لند و اتیوپی برای بهره‌برداری از بندر بربره را اعلام کرد.

بحران به وجود آمده در روابط بین قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) و اعلام بی‌طرفی سومالی در این بحران نیز در تنش به وجود آمده بین دو کشور بی‌تأثیر نبوده است.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول