اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجمع فلسطینیان در سومین هفته «راهپیمایی بازگشت»/ یک شهید و حدود ۱۰۰۰ زخمی تاکنون/ چادر کادر پزشکی مورد حمله قرار گرفت

جمعیت انبوهی از فلسطینیان ساکن غزه از پیش از ظهر امروز(جمعه) به سوی مرزهای اراضی اشغالی رهسپار شدند تا سومین هفته «راهپیمایی بازگشت» را برگزار کنند.

تجمع فلسطینیان در سومین هفته «راهپیمایی بازگشت»/ یک شهید و  حدود ۱۰۰۰ زخمی  تاکنون/ چادر کادر پزشکی مورد حمله قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سومین هفته «راهپیمایی بازگشت» در نوار غزه با شعار «برافراشتن پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم اشغالگر» با حضور هزاران نفر که هر لحظه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، پشت فنس‌های امنیتی در مرز با اراضی اشغالی آغاز شده است.

این سومین هفته‌ای که فلسطینیان ساکن غزه تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل - که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان به رسمیت شناخته شده - تأکید کنند. آن‌ها همچنین اقدام به برپایی چادرهایی در فاصله‌ای دور تر از فنس‌های امنیتی کرده‌اند.


«راهپیمایی بازگشت»

 

در سه هفته گذشته 32 تن شهید و بیش از 3 هزار تن زخمی شده‌اند و طبق تصاویر و ویدئوهای بسیاری که منتشر شده، مأموران صهیونیستی بی‌محابا با گلوله‌های جنگی به سمت فلسطینیان شلیک می‌کنند.

گفتنی است که همزمان با آغاز این راهپیمایی صبح امروز (جمعه) شهرک‌نشینان صهیونیست، مسجدی را در منطقه «عقربا» واقع در جنوب شهر نابلس آتش زدند.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون 363 تن در نزدیکی نوار غزه با شلیک مستقیم یا پرتاب گاز اشک آور  از سوی مأموران صهیونیست، زخمی شده‌اند.


آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی

فلسطینیان همچنین اقدام به اقامه نماز جمعه در کنار چادرهای برپا شده کردند.

در کرانه باختری و در شهرک «نعلین» و «البیره» در غرب رام‌الله نیز میان فلسطینیان و مأموران صهیونیستی درگیری رخ داده و صهیونیست‌ها با گاز اشک‌آور به فلسطینیان حمله کرده‌اند. 


حمل تابوت رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها در شرق «خان یونس» با گاز اشک آور یک چادر امداد رسانی را با گاز اشک آور هدف قرار دادند که در پی آن 10 کادر پزشکی مسموم شدند که وزارت بهداشت فلسطین این اقدام صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده است. گفتنی است که خبرنگاران حاضر در صحنه نیز از گازهای اشک آور بی نصیب نمانده‌اند.

به گفته منابع خبری مأموران صهیونیست به سوی آمبولانس‌ها و خبرنگاران نیز شلیک می‌کنند.


راهپمیایی بازگشت در کنار مرز سرزمین اشغالی

مقامهای وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک جوان 28 ساله فلسطینی در شلیک نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز غزه با اراضی اشغالی خبر دادند.

انتهای پیام/د

 


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول